اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مشهورترین حافظ قرآن ایران در گفت‌وگو با فارس

آموزش و پرورش از خود رفع تکلیف می‌کند/ ستاد ملی حفظ قرآن، تخصصی اما کند

خبرگزاری فارس: یک استاد حفظ قرآن ضمن اشاره به عضویت نیروهای متخصص در ستاد ملی حفظ قرآن گفت: این ستاد کند عمل می‌کند.

آموزش و پرورش از خود رفع تکلیف می‌کند/ ستاد ملی حفظ قرآن، تخصصی اما کند

«شهریار پرهیزکار» استاد و حافظ قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به کم بودن جلسات ستاد ملی حفظ قرآن گفت: سرعت کار ستاد کند است ولی از افراد خوبی تشکیل شده که با برگزاری جلسات بیشتر و نظرخواهی و کمک گرفتن از افراد و نهادهای بیرون از مجموعه می‌توان مفیدتر عمل کرد.

*آموزش و پرورش در حال رفع تکلیف از خود است

وی با انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش و بسته‌های حفظ قرآن تولید شده برای دانش آموزان گفت: این بسته‌ها فقط حاوی یک سری اطلاعات است که در اختیار افراد قرار گرفته و با خواندن کتاب‌های این بسته‌ها افراد مطمئنا در زمینه حفظ و قرائت به جایی نمی‌رسند؛ زیرا محتویات کتاب‌ها به هیچ‌وجه کاربردی نیست.

این حافظ قرآن کریم پایین بودن سطح علمی مربیان را از دیگر ایرادات آموزش و پرورش برشمرد و در این خصوص اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات، خود مربیان هستند که با توجه به پائین بودن سطح علمی نیاز به آموزش دارند و در مجموع گویا کارها صرفا به جهت رفع تکلیف انجام می‌شود.

این استاد و حافظ قرآن با بیان اینکه همه نهادها می‌خواهند کار به نام‌ آنها تمام شود، گفت: مشکل از آنجا آغاز می‌شود که هر نهادی بر این باور است که به تنهایی و بدون نظر کارشناسان خارج از مجموعه خود از عهده کار برمی‌آید و می‌خواهد کارها به نام خودش ثبت شود.

*راهبری حفظ قرآن نیازمند ستادی متکثر است

وی در پایان از نیاز به تشکیل یک ستاد واحد خبر داد و در این خصوص گفت: باید ستادی تشکیل شود که همه صاحب‌نظران، نهادها و اساتید در آن حضور داشته باشند؛ در غیر این‌صورت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد به تنهایی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول