اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در آستانه مذاکرات بغداد و در اقدامی خصمانه

آمریکا در صدد خروج نام تروریست های منافقین از لیست گروه‌های تروریستی است

خبرگزاری فارس: در فاصله یک هفته تا شروع دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 در بغداد، آمریکا احتمال خروج نام منافقین از لیست گروه‌های تروریستی را رسما اعلام کرد.

آمریکا در صدد خروج نام تروریست های منافقین از لیست گروه‌های تروریستی است

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"، در آستانه مذاکرات ایران و گروه 1+5 در بغداد، آمریکا قصد دارد تا نام منافقین را از لیست گروهک‌های تروریستی حذف کند.

گروهک منافقین که از 15 سال قبل در این لیست قرار گرفته، دو سال است که برای حذف نام خود از این لیست به هر طریق ممکن تلاش می‌کند.

بنا بر گفته‌های مقامات رسمی آمریکا، "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا هنوز تصمیم قطعی خود در این رابطه را اعلام نکرده است، با این حال وی عنوان کرده است که در صورت ادامه تخلیه "کمپ اشرف" از سوی منافقین، وی مشتاقانه به دنبال خروج نام منافقین از لیست گروه‌های تروریستی است.

مقامات آمریکایی عنوان کرده‌اند که هیلاری کلینتون تصمیم خود در این رابطه را نهایتا تا 60 روز پس از خروج آخرین نفر از اشرف و استقرار در "کمپ ترانزیت" در نزدیکی فرودگاه بغداد، اعلام می‌کند. آمریکا تلاش می‌کند تا بتواند منافقین را نهایتا در یک کشور ثالث مستقر کند. در حال حاضر حدود 1200 نفر دیگر از مجموع 3000 نفر اعضای منافقین، هنوز در کمپ اشرف باقی مانده‌اند.

"ویکتوریا نولند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در این رابطه گفت: همکاری مجاهدین خلق در تعطیلی موفق و صلح‌آمیز کمپ اشرف یک عامل کلیدی در تصمیم وی (هیلاری کلینتون) در مورد وضعیت مجاهدین خلق خواهد بود.

وال استریت ژورنال انجام این کار از سوی آمریکا و خارج کردن نام منافقین از لیست گروه‌های تروریستی را مایه نگرانی دیپلمات های غربی و ایرانی خوانده و آن را بر مذاکرات آتی در بغداد موثر می‌داند، چراکه بسیاری از مقامات عالی رتبه ایرانی از جمله رهبری این کشور پیش از این و در دهه 1980 مورد حمله این گروهک قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول