اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

یک افسر جاسوس خارجی با پوشش ناظران بین‌المللی در سوریه

خبرگزاری فارس: چهار تن از ناظران بین‌المللی اعزامی به سوریه پس از بازدید از منطقه‌ای در استان حمص یک افسر اطلاعاتی خارجی را با خود از این شهر خارج کردند تا به طرف‌هایی خاص تحویل دهند.

یک افسر جاسوس خارجی با پوشش ناظران بین‌المللی در سوریه

به گزارش خبرنگار فارس در دمشق، آخرین اطلاعات از حضور ناظران بین‌المللی در استان حمص سوریه حاکی است که چهار ناظر برای بازدید از  شهر الخالدیه با دو دستگاه خودرو وارد این منطقه شدند اما زمان خروج از این شهر پنج تن بودند.

بر اساس این گزارش پس از پیگیری طرف‌هایی ویژه معلوم شد که نفر پنجم یک افسر اطلاعاتی خارجی بوده است که ناظران قصد خروج قاچاقی وی به خارج از حمص را داشتند.

خودروی حامل ناظران تحت مراقبت‌های شدید امنیتی پس از ترک شهر الخالدیه در رستوران دیک الجن توقف کردند و در آنجا این افسر خارجی  به طرف‌هایی خاص تحویل داده شد.

در حال حاضر 189 ناظر بین‌المللی برای نظارت بر روند طرح آتش‌بس کوفی عنان حضور دارند  و رئیس حافظان صلح سازمان ملل اعلام کرده است و قرار است تا پایان ماه می [اواسط خرداد ماه]  همه 300 ناظری که بر اساس طرح عنان باید در سوریه مستقر و به این کشور اعزام شوند.

این در حالی است که گزارش‌ فارس حاکی است در منطقه حماه همچنان شماری از افراد مسلح در حالی که با خود تسلیحات متوسط و خمپاره حمل می‌کردند، به اطراف روستای العزیزیه نفوذ کردند و در زمین‌های زراعتی این منطقه مستقر شدند.

حماه و شهرهای اطراف آن از جمله حساس‌ترین مناطق در سوریه از زمان آغاز بحران در این کشور است و باید دید که افزایش شمار ناظران بین‌المللی در سوریه به کاهش خشونت بیشتر در سوریه منجر خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام/ل.ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول