اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

19 هزار تن جو در کهگیلویه برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: سطح زیر کشت اراضی جو دیم و آبی 19 هزار و 600 هکتار است که انتظار می‌رود با توجه به بارندگی‌های خوب امسال افزون بر 19 هزار تن تولید محصول در شهرستان کهگیلویه داشته باشیم.

19 هزار تن جو در کهگیلویه برداشت می‌شود

سید عمران تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد:کشت غلات در شهرستان کهگیلویه از دیرباز اهمیت فراوانی نزد کشاورزان داشته که جو و گندم از مهم‌ترین این محصولات به شمار می‌رود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: جو گیاهی است نسبتا مقاوم که می‌توان آن را به صورت بهاره یا پاییزه و یا زمستانه کشت کرد.

این مسئول امور کشاورزی شهرستان کهگیلویه افزود: کشت پاییزه گیاه جو نسبت به بقیه کشت‌ها بهتر است چرا که در این روش گیاه فرصت کافی برای رشد را خواهد داشت و در ضمن کیفیت و کمیت آن هنگام برداشت افزایش می‌یابد.

تقوی با اشاره به اینکه گیاه جو هر ساله کشت می‌شود و زمین را از نظر مواد مغذی تخلیه می‌کند، تصریح کرد: برای تقویت زمین، بازگشت به حالت عادی و پرمغذی لازم است که مواد خارج شده از زمین توسط گیاه را به صورت مکانیکی و با کود دهی به زمین اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مؤثر در رشد گیاه استفاده از کود است، یادآور شد: نیازهای کودی جو مشابه گندم است و پایین بودن میزان نیتروژن و فسفر و تا حدی پتاسیم خاک، می‌تواند عملکرد جو را محدود نماید.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: مصرف 50 تا 60 کیلوگرم نیتروژن در هر هکتار می‌تواند عملکرد جو را به نحو مطلوبی افزایش دهد.

تقوی با اشاره به اینکه بهترین روش آبیاری، آبیاری تحت فشار است، ابراز داشت: اگر جو را به صورت پاییزه بکاریم فقط بعد از کاشت لازم است یک بار آبیاری کنیم و اگر بارندگی صورت نگرفت دو تا سه هفته بعد یک بار دیگر آبیاری می‌کنیم سپس زمین را تا بهار رها کرده و در بهار هر 15 تا 20 روز یک بار آبیاری می‌کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه ابراز داشت: سطح زیر کشت اراضی جو دیمی و آبی 19 هزار و 600 هکتار است که انتظار می‌رود با توجه به بارندگی‌های خوب امسال بالغ بر 19 هزار تن تولید محصول جو در شهرستان کهگیلویه را داشته باشیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول