اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور در حاشیه بازدید از خط 2 قطار شهری مشهد:

مشهد در زمینه حمل و نقل ریلی پیشرفت قابل توجهی داشته است

خبرگزاری فارس: وزیر کشور گفت: پایتخت معنوی ایران در زمینه حمل و نقل ریلی شهری پیشرفت قابل توجهی داشته است.

مشهد در زمینه حمل و نقل ریلی پیشرفت قابل توجهی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مصطفی محمدنجار عصر امروز در حاشیه بازید از خط 2 قطار شهری مشهد اظهار کرد: دولت به حمل و نقل عمومی نظر ویژه‌ای دارد و برای اجرا و توسعه قطار شهری در هشت کلانشهر کشور برنامه‌ ویژه‌ای را در نظر داریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی گسترده در دولت نهم و دهم عنوان کرد: دولت تاکنون بیشترین کمک خود را به بخش توسعه مترو در کلانشهرها و همچنین در مشهد اختصاص داده است.

وزیر کشور یادآور شد: علاوه بر این در حمل و نقل عمومی نیز تاکنون اقدامات مناسبی صورت گرفته و در این زمینه می‌توان به اختصاص 82.5 درصد از بودجه برای تأمین اتوبوس و 62.5 درصد نیز برای تأمین مینی‌بوس شهری اشاره کرد.

وی با تأکید بر لزوم گسترش قطار شهری خاطرنشان کرد: از طریق گسترش قطار شهری می‌توانیم بسیاری از مشکلات مربوط به ترافیک، محیط زیست و همچنین حمل و نقل را کاهش دهیم.

وزیر کشور در ادامه با حضور در روستای گوجی و در جمع مردم بسیجی این روستا گفت: مهم‌ترین مشکل این روستا و روستاهای حاشیه شهر مشهد جدول‌کشی، آسفالت و مباحث بهداشتی است که با برنامه‌ریزی کارشناسی و دقیق قطعا مشکل این مناطق نیز به زودی حل خواهد شد.

وی در ادامه مخزن 10 هزار متر مکعبی آب در شهرک زکریا را افتتاح و اظهار داشت: می‌توان با مدیریت و کاهش هزینه‌ها تعداد پروژه‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

نجار همچنین با تأکید بر اصلاح سیستم فاضلاب شهری ادامه داد: فاضلاب نوعی طلای کثیف است که باید برای استفاده بهینه از آن شهرداری مشهد اقدامات مناسبی را انجام دهد.

وی در خاتمه اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و توسعه بخش کشاورزی را دو برنامه اصلی دولت دهم در سال جاری عنوان و تصریح کرد: با انجام این دو برنامه بخش عمده‌ای از مشکل اشتغال جوانان برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول