اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

حذف 40 درصد نخیلات کم‌بارور و غیربارور در سراوان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: 40 درصد نخیلات کم‌بارور و غیر‌بارور شهرستان سراوان تا پایان سال‌جاری حذف می‌شود.

حذف 40 درصد نخیلات کم‌بارور و غیربارور در سراوان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کیخا امروز در بازدید از اجرای طرح حذف نخیلات کم‌بارور و غیربارور ‌در شهرستان سراوان اظهار داشت: جایگزینی انواع خرمای مرغوب و بازار‌پسند با ارزش صادراتی بالا از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: به منظور افزایش بهره‌وری اراضی کشاورزی این شهرستان، نخیلاتی که توجیه اقتصادی ندارد و دارای عمر زیاد و کم محصول هستند از نخیلات حذف خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: هزینه 70 درصد از اجرای این طرح توسط جهاد کشاورزی و مابقی توسط کشاورزان پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان هم در این بازدید گفت: در شهرستان سراوان حدود 30 هزار هکتار نخیلات غیراقتصادی وجود دارد که به سبب کمبود منابع آب و صرفه اقتصادی توجیه‌پذیر نیستند.

محمدرفیع دهواری افزود: از سال گذشته تاکنون، 75 هکتار از این نخیلات حذف شده است که تا پایان سال این میزان به 200 هکتار خواهد رسید.

وی بیان داشت: شهرستان سراوان با داشتن بیش از 13 هزار و 300 هکتار نخیلات از قطب‌های تولید خرما در استان سیستان‌وبلوچستان به شمار می‌آید.

در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان زابلی بر اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و همچنین کشت دیم از طریق ایجاد دربند تاکید شد.

سعید نارویی مدیر جهاد کشاورزی زابلی از واگذاری بیش از 3 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح‌های کشاورزی به متقاضیان خبر داد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول