اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

فرهنگ "پشت میزنشینی" باید اصلاح شود/ توصیه به سیستم بانکی

خبرگزاری فارس: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارزش کار را باید در جامعه نهادینه کرد و در کنار آن باید فرهنگ ملی حاکم بر جامعه را مبنی بر تمایل فارغ‌التحصیلان برای اشتغال در بخش دولتی نیز اصلاح کرد.

فرهنگ "پشت میزنشینی" باید اصلاح شود/ توصیه به سیستم بانکی

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار عبدالرضا شیخ‌الاسلامی عصر امروز در نشست شورای اداری سبزوار اظهار کرد: سفرهای استانی مدیران مرکزنشین را از پشت درهای بسته و کارتابل‌های مدیریتی خارج کرد و زمینه ارتباط صمیمانه آنها با مردم را فراهم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از جمله برکات مهم این سفرها روحیه گرفتن از مردم‌، اطلاع از مشکلات و مسائل مخفی از نگاه مسئولان و اصلاح عملکرد آنها بوده است.

وی گفت: مسئولان شهرستانی و استانی نیز باید این موضوع را مد‌نظر خود قرار دهند و هم‌چنان که رئیس جمهور به استان‌های مختلف سفر می‌کند آنها نیز در روستاها، مساجد و محله‌های شهرستان خود حضور پیدا کنند و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند.

شیخ‌الاسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکل اشتغال جوانان تصریح کرد: برای حل دائمی مشکل اشتغال باید از روزنه فرهنگ وارد شد و معنا و مفهوم صحیح اشتغال را به جوانان منتقل کرد.

وی ادامه داد: ارزش کار را باید در جامعه نهادینه کرد و در کنار آن باید فرهنگ ملی حاکم بر جامعه را مبنی بر تمایل فارغ‌التحصیلان برای اشتغال در بخش دولتی را نیز اصلاح کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی یک جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه کیان جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته‌اند و باید مسئولان، مدیران و تمام آحاد جامعه با این جنگ مقابله کنند.

شیخ‌الاسلامی با اشاره به درخواست‌هایی که در مورد بخشش معوقات بانکی وجود دارد، خاطرنشان کرد: سیستم بانکی باید کسانی که تسهیلات خود را به موقع بازگردانده‌اند و در کنار آن زمینه اشتغال را برای جوانان هم فراهم کرده‌اند، مورد تشویق قرار دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برخورداری 60 نشست توسط شورای‌عالی اشتغال تأکید کرد: سند توسعه اشتغال تصویب و به زودی در شهرستان سبزوار نیز اجرا می‌شود.

وی در پایان گفت: شورای اداری شهرستان‌ها نیز باید در عرصه اشتغال‌زایی، کار مضاعف، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی فعال باشد و دستگاه‌های فرهنگی نیز باید در این زمینه رسالت خود را به درستی انجام دهند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول