اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان:

جمهوری اسلامی بهترین عرصه برای فعالیت اجتماعی بانوان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: خوشبختانه در سایه پربرکت نظام جمهوری اسلامی بهترین عرصه برای فعالیت‌های اجتماعی بانوان فراهم شده است.

جمهوری اسلامی بهترین عرصه برای فعالیت اجتماعی بانوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پری صیادی بعد از ظهر امروز در آیین تجلیل از 20 زن برگزیده استان در جشن "تسنیم" اظهار داشت: میلاد با برکت حضرت فاطمه زهرا (س) فرصت مناسبی است برای واکاوی امور زنان که تبیین شود زن در جامعه اسلامی چگونه می‌تواند به کمال برسد و همچنین موارد عدم پیشرفت این قشر کدام است.

وی تصریح کرد: در واقع با بهره‌گیری از سیره فاطمه زهرا (س) زن مسلمان به خوبی می‌داند که راه رستگاری و تعالی در جامعه چگونه فراهم می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در همین راستا شاخص بهره‌مندی و الگوپذیری از حضرت زهرا (س) را حضور فعال زنان در عرصه اجتماع بیان کرد که چگونه باید باشد.

صیادی اضافه کرد: محور قراردادن امور پژوهشی و تحقیقاتی در بحث تعلیم و تعلم و انجام وظیفه که چگونه باید محقق شود از جمله شاخصه‌های راهبردی در این حوزه است.

وی در ادامه یادآور شد: در این راستا باید ظرفیت‌های مربوط به زنان به درستی بیان شود تا آثار آن در خدمت رشد و تعالی خانواده قرار گیرد.

به گفته وی ظرفیت‌هایی مانند علمی، اجرایی و تخصصی از جمله مواردی هستند که باید به درستی مورد استفاده قرار گیرند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان تاکید کرد: توجه جدی به این ظرفیت‌ها و صف‌بندی نشدن در مشاغل از جمله مواردی است که باید به جد مورد توجه مسئولان باشد.

وی خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام ارزش مردان و زنان را در قابلیت انسانی آنها مطرح کرده است نه جنسیت که این مسئله  مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری است و در برنامه‌های راهبردی مدیریت عالی استان نیز مورد توجه ویژه است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ویژه برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن در استان هرمزگان یادآور شد: خوشبختانه امسال در سایه همگرایی و تشریک مساعی، شاهد تنوع و پویایی برنامه‌های این هفته در سراسر استان هستیم که نشان از درک والا و اعتقاد به این مناسبت بزرگ در جامعه اسلامی است.

صیادی همچنین از حمایت‌های بی‌دریغ استاندار هرمزگان، معاونان و مدیران استان در همراهی و پشتیبانی از برنامه‌های این هفته تقدیر و خاطرنشان کرد: برابر روزشمار برنامه‌های این هفته نقش زنان در پیشگامی در حمایت از کار و سرمایه ایرانی، زنان و ولایت‌مداری و بصیرت و بانوی ایرانی، نقش زن در عرصه مقاومت، ایثار و فرهنگ و شهادت، حضور زن در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نقش زنان در خانواده و تأکید بر مادری ایشان از جمله رویکردهایی است که برای هفته بزرگداشت مقام زن تبیین و هدفگذاری شده است.

در این آیین علاوه بر برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی هنری از 20 زن برگزیده استان در بخش‌های مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول