اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

راسموسن: ناتو سپرموشکی را تا کارایی کامل آن توسعه خواهد داد

خبرگزاری فارس: دبیرکل ناتو در مقاله‌ای نوشت: ایجاد و توسعه سامانه‌های دفاع ضد موشکی آمریکا تا کارایی کامل این طرح ادامه خواهد یافت تا بتواند امنیت کشورهای عضو این سازمان در برابر تهدیدات موشکی را بطور کامل تامین کنند.

راسموسن: ناتو سپرموشکی را تا کارایی کامل آن توسعه خواهد داد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "آندرس فوگ راسموسن" دبیرکل ناتو امروز، دوشنبه اعلام کرد که آمریکا به ایجاد و توسعه سامانه‌های دفاع ضد موشکی خود تا کارآیی کامل آن ادامه خواهد داد.

راسموسن در مقاله‌ای که امروز در روزنامه «وال استریت ژورنال» آمریکا به چاپ رسید، نوشته است: ما به ایجاد و توسعه سامانه دفاع ضد موشکی تا کارآیی کامل آن ادامه می‌دهیم. ناتو از هم اکنون سیستم اولیه کنترل و هدایتی تدارک دیده است تا تاسیسات آمریکا به تجهیزات و موشک‌های ره‌گیری که در خاک متحدان اروپایی استقرار یافته‌اند، دسترسی داشته باشد.

به گفته دبیر کل ناتو، آمادگی اولیه سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی توان دفاعی کشورهای عضو ناتو را هرچند بصورت محدود تامین می‌کند، البته ما در حال آماده سازی اقدامات سریع ابزار ره‌گیری موشک‌های بالستیک نیز هستیم.

راسموسن می‌نویسد: این نخستین و در عین حال اصلی‌ترین گام در راه تامین امنیت همه کشورهای عضو ناتو در اروپا و همچنین کشورهایی است که نیروهای ناتو در آنها حضور دارند.

وی همچنین یادآور شد که در ماه گذشته ناتو نخستین آزمایش همه جانبه سپر موشکی اروپایی را با موفقیت انجام داد که در جریان آن کشتی‌های آمریکایی، رادارها و ماهواره‌ها و همچنین سامانه‌های موشک‌های ره‌گیر در آلمان و هلند با هماهنگی کامل اقدام کردند.

دبیر کل ناتو گفت: این آزمایش موفقیت آمیز نشان دهنده دقیق همکاری در زمینه دفاع ضد موشکی بود.

راسموسن افزود: نخسین سامانه‌های سیستم‌های ماهواره ای آمریکا و ابزار و تجهیزات ره‌گیری دریایی ازهم اکنون در خاک کشورهای اروپایی مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول