اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش زابل:

منش سیاسی فاطمه(س) بصیرت افزایی بوده است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش زابل گفت: حضرت فاطمه(س) در واقع بانویی سیاستمدار بوده که منش سیاسی آن حضرت، بصیرت افزایی است.

منش سیاسی فاطمه(س) بصیرت افزایی بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسن معزی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از بانوان سرپرست خانوار آموزش و پرورش که با حضور مسئولان خواهر در سالن تربیت شهرستان زابل برگزار شد، اظهار داشت: هفته گرامیداشت مقام مادر و زن را به همه بانوان ایران اسلامی تبریک گفته و نخستین شهید راه ولایت، حضرت فاطمه(س) است.

وی با بیان بخشی از خطبه تاریخی حضرت فاطمه(س) افزود: این خطبه نمونه روشنی از دیدگاه سیاسی اجتماعی حضرت فاطمه(س) است.

مدیر آموزش و پرورش زابل ادامه داد: علت کم‌بودن مدارک اولیه دوره زندگی حضرت فاطمه سه دلیل عمده دارد، اول اینکه کم‌بودن عمر ایشان، دوم به دلیل زن بودن چون اکثر دوران زندگی را داخل منزل بودند و سوم افکار عمومی مردم آن عصر دلیل بر کمبود مستندات در خصوص زندگی سیاسی اجتماعی حضرت فاطمه(س) است.

معزی همچنین در مراسم تجلیل از خواهران شاغل در مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان به مناسبت روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تجلیل زن گفت: خداوند را سپاسگزاریم که روز تولد حضرت فاطمه(س) را بسیار فرخنده و خجسته قرار داد. 

وی افزود: اگر محبت اهل‌‌بیت(ع) و عشق جوشان به این عناصر الهى و ربانى نمی‌بود، مسلماً جریان شیعه با همه‌ معارف مستحکم آن، در طول زمان و تاریخ، در میان این همه دشمنى باقى نمی‌ماند.

مدیر آموزش و پرورش زابل بیان کرد: این عواطف الهی، شور محبت را نباید دست کم گرفت یقیناً منطق در به کرسى نشاندن سخن حق تأثیر زیادى دارد و بدون پشتیبانى منطق و حکمت، هیچ حقى را نمی‌توان پایدار نگه داشت.

معزی خاطرنشان کرد: فاطمه‌(س)، بزرگ‌ترین بانوى تاریخ بشر، افتخار اسلام، افتخار دین و امت اسلام  است.

وی خطاب به بانوان حاضر گفت: خوشا به حال شما که روز ولادت حضرت فاطمه(س) را به عنوان روز زن نامگذاری کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش زابل تصریح کرد: آنچه در زندگى ظاهرى آن بزرگوار وجود دارد، از یک سو علم و حکمت و معرفت و از سوى دیگر، مجاهدت آن بزرگوار است که همانند یک سرباز فداکار در عرصه‌هاى مختلف حضور فعال و مؤثر داشته است.

معزی عنوان کرد: در همه‌ این احوال، آن بانوی بزرگوار مشغول فعالیت و تلاش است همچنین از لحاظ وظایف زنانگى، وظیفه‌ همسرى، مادرى، تربیت فرزند، پذیرایى و مهربانى با شوهر، یک زن نمونه است.

وی گفت: در بعد تربیت فرزندان نیز، نمونه اعلای یک زن نمونه است.

مدیر آموزش و پرورش زابل افزود: با این همه مقامات معنوى و اخلاقى و سجایاى رفتارى، وجود یک چنین عنصرى، یک چنین موجودى در هر جامعه‌اى، در هر تاریخى، در هر ملتى که باشد، مایه‌ افتخار است.

در پایان به بانوان شاغل فعال و نمونه و سرپرست خانوار هدایایی اعطا شد.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول