اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی ویژه شرق تهران خبر داد

دستگیری بزرگ‏ترین باند کلاهبرداران ساختمانی در شرق تهران

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران از دستگیری بزرگ‏ترین باند کلاهبرداران حرفه‏‌ای پروژه‏‌های ساختمانی خبر داد.

دستگیری بزرگ‏ترین باند کلاهبرداران ساختمانی در شرق تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیروس فتحی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: کلاهبرداری این باند به ارزش تقریبی 50 میلیارد ریال است و تاکنون 50 شاکی داشته‌اند.

وی توضیح داد:‌ اوایل شهریور ماه سال گذشته پرونده‏ای در زمینه کلاهبرداری و تحویل ندادن واحدهای مسکونی پیش‌فروش شده در موعد مقرر توسط یک شرکت ساختمانی در پلیس آگاهی این فرماندهی مورد رسیدگی و مصالحه طرفین قرار گرفت.

وی افزود: پس از رسیدگی و مختومه شدن پرونده با طرح شکایتی دیگر از این شرکت مشخص شد که مدیران شرکت طی مشارکت ساخت‌و‌ساز با شاکی و عنوان دروغین دریافت 700 میلیون ریال وام، اقدام به دریافت یک میلیارد و 700 میلیون ریال در قبال ودیعه گذاشتن سند اصلی ملک کرده‏‌اند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران ادامه داد: پس از احضار و اعترافات مدیران عامل این شرکت، دو متهم اصلی پرونده طی قرار صادره از سوی مراجع قضایی روانه زندان شدند.

فتحی تصریح کرد: با شکایت‏‌های صورت‌گرفته احتمال کلاهبرداری و زمین‏‌خواری کلان توسط این شرکت قوت گرفت که در این راستا رسیدگی به موضوع در دستور کاری ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در نخستین اقدام، 500 پروژه تکمیلی و در حال ساخت شناسایی و تحقیق در زمینه وضع مالکان آغاز و با اظهارات آنها و استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک و شهرداری زوایای جدیدی از پرونده روشن و مشخص شد.

وی با بیان اینکه سند هیچ یک از آپارتمان‏های ساخته شده به نام مالکان انتقال داده نشده است، افزود: کلیه سندهای مادر ملک‏‌های ساخته شده نیز در رهن بانک‏‌های پرداخت‏‌کننده وام‏‌های مشارکت در ساخت بوده و هیچ گونه سند تفکیکی آپارتمان نیز صادر نشده است.

فتحی همچنین به پرداخت مبلغی در حدود 200 میلیون ریال به عنوان پیش‌قسط از سوی هر مالک و آزاد شدن متهمان با سپردن وثیقه سه میلیارد ریالی خبر داد.

وی گفت: متهمان پس از آزادی از زندان با تعطیل کردن دفاتر شرکت با قصد امحای مدارک و کم کردن جرم خود اقدام به فرار کردند که در این زمینه مأموران با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی پرده از راز کلاهبرداری میلیاردی این شرکت ساختمانی برداشتند و مشخص شد اعضای این شرکت به غیر از مالکان، سازندگان پروژه‏‌های ساختمانی را نیز فریب داده‏‌اند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران بیان کرد: سازندگان با وجود تعهد اختصاص وام به خریداران در ظاهر وامی دریافت نکرده‏‌اند.

فتحی اظهار داشت: این کلاهبرداری در حالی صورت می‏‌گرفت که سازندگان به نام مدیران عامل شرکت در ازای هر پروژه از سال 88 مبالغی در حدود دو میلیارد ریال وام دریافت کرده‏‌اند و در اختیار شرکت قرار داده‏‌اند.

وی ادامه داد: اما هیچ یک از اقساط بانک‏‌ها را پرداخت نکرده و با این ترفند کلاه‏برداران، بانک‏‌های عامل مجبور به مصادره ملک‏‌های مورد وثیقه می‏‌شدند.

وی با اشاره به شناسایی 50 شاکی عنوان کرد: با تلاش شبانه‏‌روزی مأموران پلیس، دو مدیرعامل فراری شرکت در تهران بزرگ دستگیر شدند و در بازجویی‏‏‌ها به جعل شش پایان‌کار و نزدیک به 50 میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کردند.

انتهای خبر/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول