اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در جغتای:

در صورت تعرض مستکبرین به حقوق ملت ایران آنها را از کاخ قدرت به زیر می‌کشیم

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور کشورمان گفت: اگر کسی بخواهد در فضای سیاسی تعرضی به حقوق ملت ایران بکند، ملت ایران و حتی همین جوانان شهرستان جغتای کافی هستند که آنها را از کاخ قدرت به زیر بکشند.

در صورت تعرض مستکبرین به حقوق ملت ایران آنها را از کاخ قدرت به زیر می‌کشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در ادامه چهارمین روز از یکصدمین سفر ریاست جمهوری که در جمع مردم شهرستان جغتای حاضر شده بود، با بیان اینکه شهرستان جغتای از مردم بسیار فهیم، شجاع و ولایت‌مداری برخوردار است، اظهار داشت: صدها سال است که شما در این دشت ایستاده‌اید و از ایران و عزت ملت ایران دفاع می‌کنید و خسته نشده‌اید و 33 سال است این بی‌ادب‌ها و قلدران عالم می‌خواهند مانع از پیشرفت ملت شوند ولی باز هم شما نگذاشته‌اید و در این مسیر خسته نشده‌اید.

وی با بیان اینکه خدای متعال حکیم است، اظهار داشت: همه این عالم براساس حکمت و علم خلق شده است و هر چیزی را خداوند در جای خود قرار داده است و در سراسر این عالم حق دارید و سنت‌های الهی جاری و حاکم است.

وی افزود:‌ این خدای حکیم انسان را براساس حکمت خلق کرده است و برای سعادت و کمال و رسیدن به قله‌های ارزش‌های الهی و نقطه‌ای که بتواند آینه تجلی خداوند شود ملزومات و هدایت‌های آن را در این عالم قرار داده است.

رئیس جمهور اسلامی ایران خاطرنشان کرد: خدا برای رسیدن به این نقطه امامان، پیامبران و غیره را قرار داده است، یکی از مهم‌ترین اعمالی که انسان را در مسیر کمال و در مسیر مستقیم الهی قرار می‌دهد، تبعیت از حق و تسلیم بودن در برابر حق است و اگر جایی کسی حق را دید باید بدون چانه‌زنی و مقاومت تسلیم شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: تسلیم بودن در برابر حق نشانه عقل،‌ ایمان و درک از خود و آفرینش است و این ماموریت ما در جهان است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که با تسلیم شدن در برابر حق دروازه‌های لطف و رحمت الهی به سوی انسان گشوده می‌شود،‌ اظهار داشت: به حوادث تاریخ و وضعیت امروز جهان نگاه کنید و آن را در ذهن تجسم کنید که همه مشکلات،‌ همه دسیسه‌ها، همه کشتارها، ‌همه اشغالگری‌ها به این دلیل است که عده‌ای در برابر حق تسلیم نمی‌شوند و نمی‌خواهند حق ملت‌ها و دستور خدا را به رسمیت بشناسند و در برابر حقوق دیگران تسلیم شوند.

احمدی‌نژاد با بیان مطلب فوق تاکید کرد: وضع امروز دنیا را ببینید، صهیونیست‌ها را ببینید که تمام ملت‌ها به دنیا می‌گویند حق با ملت فلسطین است و شما آمدید و با فریبکاری این سرزمین را اشغال کردید و مدام در حال کشتار و قتل عام و تخریب خانه‌ها هستید اما نمی‌خواهید بپذیرید که حق با ملت فلسطین بوده و در برابر این حق تسلیم نمی‌شوید.

وی با طرح این سؤال که چرا جنگ هشت ساله علیه ملت ایران برپا شد، گفت: علت این بود که مستکبران عالم نمی‌توانستند حق حاکمیت ملی، حق عزت ملت ایران و حق موجودیت ایران را به رسمیت بشناسند و در این راستا یک آدم وحشی، شهرت‌طلب و قلدر وحشی را تجهیز کرده و یک جنگ هشت ساله را در منطقه ما به راه انداختند.

وی ادامه داد: ولی در عین حال ملت ایران در آن زمان گفت که دیکتاتوری وابستگی به غرب و حکومت طاغوت را نمی‌خواهد و فرهنگ خود را خواسته و نمی‌خواهد یک عده دزد بر ما حاکم باشد و این حقوق اولیه یک ملت است، اما دیدیم در مقابل چه کردند و برای اینکه ملت ایران به حق خود دسترسی پیدا نکند، چه بساطی را برپا کردند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز نیز وضع اطراف را ببینید که جمعی از اصحاب قدرت و ثروت نمی‌توانند حق ملت‌ها را به رسمیت بشناسند و همه مشکلات امروز به همین دلیل است که نمی‌توانند در برابر حق تسلیم شوند.

وی ادامه داد: ‌این سر و صداهایی که امروز علیه ما می‌کنند را ببینید، مذاکره می‌کنیم، گفت‌وگو می‌کنیم و قانون را جلوی آنها می‌گذاریم ولی در مقابل می‌گویند حق است اما ما می‌گوییم نباید چنین چیزی انجام شود.

رئیس جمهور افزود: البته ملت ایران می‌گوید شما چه کسی هستید که بخواهید برای ملت و کشور ما تعیین تکلیف کنید، شما چه کاره عالم هستید که به ما دستور می‌دهید و ابتدا خود را اثبات کنید و سپس در مقابل به ادعا بپردازید.

احمدی‌نژاد با بیان مطلب فوق تصریح کرد: ببینید چطور در کشورهای همسایه قتل عام و کشتار جمعی به راه انداخته‌اند چرا که حاضر نیستند حقوق ملت‌ها را به رسمیت بشناسند، ما خدا را سپاسگزاریم که ملت ایران اهل پذیرش حق بوده و در برابر حق تسلیم هستند و این رمز عزت و ماندگاری ملت ایران است.

وی خطاب به مستکبرین عالم گفت: به نمایندگی از ملت ایران به شما نصیحت می‌کنم و به همه دیکتاتورها که برگردید در مسیر حق و در مرز حق بالاخره شما هم چهار تا آدم هستید البته مانده است تا آدم شوید و به حق خود قانع باشید.

وی خاطرنشان کرد: ببینید چطور 12 هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر از کشور خود دستان خود را در جیب مردم خلیج‌ فارس، پاکستان و افغانستان می‌کنند و یا زبان خود را به اندازه کره زمین دراز کردند و برای همه ملت‌ها تعیین تکلیف می‌کنند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: اگر خیال می‌کنید با این سر و صداها ملت ایران از حق خود می‌گذرد، بدانید که هرگز در ایران چنین اتفاقی نخواهد افتاد و هرگز ملت ایران از حق خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: اگر کسی بخواهد در فضای سیاسی تعرضی به حقوق ملت ایران بکند، ملت ایران و حتی همه جوانان شهرستان جغتای کافی هستند که آنها را از کاخ قدرت به زیر بکشند.

رئیس قوه مجریه در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بحران و آبادانی و با تلاش همه ملت ایران اظهار داشت: ما به نوکری و خدمتگزاری ملت ایران افتخار می‌کنیم، امروز همه ملت ایران و مردم شهرستان جغتای باید در راستای آبادانی و عمران ملت ایران و ساختن آن آستین همت را بالا زده و همه تلاش کنند، امروز باید ایران را بسازیم و اصل ساختن افزایش تولید کشور به ویژه تولید کشاورزی و تولید صنعتی است.

وی در خاتمه در پاسخ به مطالبات مردم شهرستان جغتای گفت: بنده قول ساخت ساختمان واحد آموزشی علمی کاربردی این شهرستان و دانشگاه پیام‌نور این شهرستان و ساخت دو سالن ورزشی و هم‌چنین یک مجموعه فرهنگی و مصلا را می‌دهم، هم‌چنین قول می‌دهم با توجه به اینکه برخی از ادارات در این شهرستان تشکیل نشده اداراتی که برای این شهرستان لازم است را مستقر کنیم تا مردم راحت‌تر دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول