اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

موفقیت آموزش قرآن در مدارس بسته به مخاطب‌شناسی صحیح است

خبرگزاری فارس: یک استاد و قاری بین‌المللی قرآن کریم با تأکید بر استفاده از معلمان خبره قرآن گفت: موفقیت آموزش قرآن در مدارس با مخاطب‌شناسی صحیح در ارتباط مستقیم است.

موفقیت آموزش قرآن در مدارس بسته به مخاطب‌شناسی صحیح است

«محمد خواجوی» استاد و قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره بر لزوم استفاده از اساتید خبره حفظ و قرائت قرآن کریم به جای مربیان کنونی قرآن در آموزش و پرورش گفت: مدارس باید به کارگیری روش مخاطب‌شناسی استعداد دانش‌آموزان و سطح درک آنها از رشته‌های گوناگون قرآنی را سنجیده و آموزش‌های خود را متناسب با آن ارائه دهند.

وی در این‌باره افزود: چنانچه دانش‌آموزی در زمینه قرائت استعداد دارد و یا دارای حافظ خوبی است می‌توان آن را به حوزه تلاوت و حفظ قرآن راهنمایی کرد.

خواجوی نتیجه این روش را مهارت یافتن دانش‌آموزان در فنون قرآنی بعد از دوران متوسطه دانست و گفت: با توجه به خاص بودن سن قرآن‌آموزی و اینکه قرآن درس زندگی و متن اسلام است؛ آموزش و پرورش باید نگرش و شیوه جدیدی را در این رابطه اعمال کند.

* جذابیت تلاوت قرآن سطح آموزش دانش‌آموزان را ارتقاء می‌دهد

خواجوی فصاحت و بلاغت قرآن را در کنار استفاده از قالب زیبای الحان موجب گرایش یافتن دانش‌آموزان به سمت آموختن قرآن دانست و افزود: از آنجا که یک تلاوت زیبا سبب آرامش در روح و جان افراد می‌شود؛ محیط را برای فراگیری قرآن توسط دانش‌آموزان مهیا می‌کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول