«محمد خواجوی» استاد و قاری بینالمللی کشورمان در گفتوگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره بر لزوم استفاده از اساتید خبره حفظ و قرائت قرآن کریم به جای مربیان کنونی قرآن در آموزش و پرورش گفت: مدارس باید به کارگیری روش مخاطبشناسی استعداد دانشآموزان و سطح درک آنها از رشتههای گوناگون قرآنی را سنجیده و آموزشهای خود را متناسب با آن ارائه دهند.
وی در اینباره افزود: چنانچه دانشآموزی در زمینه قرائت استعداد دارد و یا دارای حافظ خوبی است میتوان آن را به حوزه تلاوت و حفظ قرآن راهنمایی کرد.
خواجوی نتیجه این روش را مهارت یافتن دانشآموزان در فنون قرآنی بعد از دوران متوسطه دانست و گفت: با توجه به خاص بودن سن قرآنآموزی و اینکه قرآن درس زندگی و متن اسلام است؛ آموزش و پرورش باید نگرش و شیوه جدیدی را در این رابطه اعمال کند.
* جذابیت تلاوت قرآن سطح آموزش دانشآموزان را ارتقاء میدهد
خواجوی فصاحت و بلاغت قرآن را در کنار استفاده از قالب زیبای الحان موجب گرایش یافتن دانشآموزان به سمت آموختن قرآن دانست و افزود: از آنجا که یک تلاوت زیبا سبب آرامش در روح و جان افراد میشود؛ محیط را برای فراگیری قرآن توسط دانشآموزان مهیا میکند.
انتهای پیام/خ