اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برپایی مراسم سالگرد خالق، دالکه بیار تفنگم در خرم‌آباد

صادقی: سپهونی، پدر دلسوز موسیقی لرستان بود

خبرگزاری فارس: یکی از شاگردان استاد عیسی سپهونی از برپایی مراسم ششمین سالگرد این استاد بزرگ موسیقی خبر داد و گفت: سپهونی، پدری مهربان و دلسوز برای موسیقی لرستان بود.

صادقی: سپهونی، پدر دلسوز موسیقی لرستان بود

رامین صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لرستان با بیان اینکه هیچ وقت نماز اول وقت استاد سپهونی از یاد ما نمی‌رود، اظهار داشت: نظم و انظباطی که آن زمان استاد سپهونی در موسیقی در بین شاگردانش داشت هنوز هم پا برجاست.

وی افزود: این استاد لرستانی بیش از 100 شاگرد را در عرصه موسیقی تربیت کرده است.

صادقی خاطرنشان کرد: استاد سپهونی در آن زمان که من 9 سال داشتم روحیه بسیجی‌گری را در میان دانش‌آموزان خود رونق داد.

وی با بیان اینکه عیسی سپهونی، پدری مهربان و دلسوز برای موسیقی لرستان بود، گفت: ششمین سالگرد این استاد برجسته با همکاری این اداره، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و شهرستان خرم‌آباد، آموزش و پرورش لرستان و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی امشب در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

محسن مردادی، مسئول روابط عمومی اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: اجراهای معتدد گروه سرود عیسی سپهونی در مناطق عملیاتی از یاد رزمند‌گان آن دوران نمی‌رود.

گفتنی است عیسی سپهونی یکی از هنرمندان و فرزانگان سرزمین لرستان است که توانست حضوری به وسعت ترانه‌های بودن داشته باشد و با تلاش نیم قرن آفرینش و آموزش در عرصه موسیقی برگ زرینی به تاریخ معاصر هنر لرستان اضافه کند.

مرحوم استاد سپهونی در پنجم مهرماه 1307 در خرم‌آباد چشم به جهان گشود و از سن 18 سالگی به موسیقی و سرود پرداخت.

آثار زنده یاد عیسی سپهونی در بخش سرودهای لری شامل بهار، بسیج، شیر شهید، دالکه بیار تفنگم، مسلمانان، خلیج‌ فارس، لشکر محمدی، وحدت، جنگ جنگ تا پیروزی، نامه یک رزمنده به مادر‌،‌ نمیری بسیجی و ترانه‌های شب‌های لرستان می‌شود، هم‌چنین در بخش سرودهای فارسی آثاری چون راهیان کربلا، ‌بهمن، معلم یک، معلم دو، رزمندگان، شادی، سربازم، محصلان، شهیدان، پرستوها، سوگند و کبوتر و در بخش سرود به زبان عربی، شاکرین از جمله آثار ارزشمند این استاد هنرمند است.

این استاد برجسته به دلیل کهولت سن خانه‌نشین شد و سرانجام در سال 85 قلب پرمهر او برای همیشه از تپیدن باز ایستاد و به سرای جاویدان پیوست و در جوار فرزند شهید و کنار همسرش در قبرستان صالحین خرم‌آباد در قطعه خانواده شهدا به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول