اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مجتمع آموزشی پیام بلوچ صورت می‌گیرد

آموزش رایگان کامپیوتر در روستاهای سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: موسس مجتمع آموزشی پیام بلوچ گفت: به منظور دسترسی و بهره‌مندی مردم از امکانات آموزشی کامپیوتر و اینترنت، آموزش رایگان در روستاهای سیستان‌وبلوچستان داده می‌شود.

آموزش رایگان کامپیوتر در روستاهای سیستان‌وبلوچستان

شهرام ریگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیکشهر اظهار داشت: ایجاد امکانات مناسب برای دسترسی روستائیان به فناوریهای نوین در مناطق روستایی استان سیستان‌وبلوچستان بسیار ضروری است.

وی افزود: در دنیای امروز که سرعت پیشرفت در عرصه علم به دقیقه و ثانیه رسیده است پیوستن به جهان الکترونیک و فناوری اطلاعات تنها راه ورود به این بزرگراه وسیع و پرتردد است.

موسس مجتمع آموزشی پیام بلوچ ادامه داد: گرچه تاکنون تلاش‌های بسیاری در زمینه افزایش سطح آگاهی مردم عزیز استانمان در زمینه علم و فناوری و ارتقای کیفیت خدمات الکترونیک صورت پذیرفته است اما با توجه به سرعت سرسام آور موج فناوری اطلاعات، استان سیستان‌وبلوچستان هنوز در جایگاه حقیقی خود قرار نگرفته است.

ریگی بیان داشت: نمونه‌ای از این تلاش‌ها نصب و راه‌اندازی تجهیزات اینترنت پرسرعت (Adsl) در 148 مرکز مخابراتی از سوی شرکت مخابرات استان و برگزاری دوره‌های شهروند الکترونیک از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای استان و همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در روستاها را می‌توان نام برد که البته قابل تقدیر است ولی کافی نیست.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره رایگان شهروند الکترونیک در روستاها از طرف مجتمع آموزشی پیام بلوچ با توجه به بعد جمعیت روستا و پتانسیل‌های منطقه‌ای امکانپذیر است و مشارکت دستگاه‌های اجرایی نقش موثری در تحقق این هدف مهم خواهد داشت.

موسس مجتمع آموزشی پیام بلوچ گفت: دوره رایگان آموزش کامپیوتر و اینترنت با برگزاری دوره شهروند الکترونیک برای 300 نفر از مددجویان کمیته امداد شاخه اسپکه شهرستان نیکشهر با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای با موفقیت برگزار شد که با استقبال خوب و چشمگیری رو‌‌به‌رو شدیم.

ریگی افزود: همچنین دوره رایگان شهروند الکترونیک با شرکت 150 نفر در روستای آبادان از توابع شهرستان ایرانشهر پس از پیگیری‌های عبدالواحد برهانی (از اهالی روستا و نویسندگان برجسته استان) و حمایت امام جمعه شهرستان ایرانشهر و مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان آغاز شده است، که این موضوع با استقبال اهالی روستای آبادان مواجه شد.

وی عنوان کرد: طرح آموزش رایگان کامپیوتر و اینترنت در سطح تمامی روستاهای استان، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی است که به صورت رایگان هر جا که برگزار شود تمامی اهالی روستا از سن 12 تا 75 سال می‌توانند از این کلاس‌ها استفاده کنند.

موسس مجتمع آموزشی پیام بلوچ افزود: دهیار و شورای اسلامی هر روستایی که اعلام آمادگی کند، اساتید مجرب با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای دوره رایگان به صورت آموزش رایگان حضوری و بدون پرداخت هزینه اینترنت توسط متقاضیان را برگزار می‌کنند.

ریگی در زمینه مزیت‌های مهم این طرح گفت: متقاضیان علاوه بر اینکه آموزش رایگان می‌بینند پس از پایان هر دوره از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای استان، آزمون برگزار و در صورت کسب نمره قبولی گواهینامه اعطا می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول