اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیری‌های شدید شبه نظامیان با ارتش لبنان در طرابلس

خبرگزاری فارس: شبه نظامیان معترض به بازداشت یکی از عناصر تروریستی در لبنان دیروز در شهر طرابلس تجمع کرده و درگیری‌های شدیدی را با ارتش و نیروهای امنیتی ایجاد کردند.

درگیری‌های شدید شبه نظامیان با ارتش لبنان در طرابلس

به گزارش فارس به نقل از الانتقاد، شهر طرابلس واقع در شمال لبنان که اخیرا دو محموله سلاح قاچاق شده به لبنان در آن توقیف شده، از عصر دیروز شاهد ناآرامی‌های گسترده بود که تا ساعات پایانی دیشب طول کشید، در همین زمینه خیابان‌های این شهر مملو از خودروهایی بود که کسانی که در آنها بودند، گلوله‌های هوایی شلیک می‌کردند، آنها همچنین شعارهایی در توهین به ارتش لبنان و نیروهای امنیتی سر می‌دادند، شرکت کنندگان در این نافرمانی مدنی اصرار داشتند که تا زمان آزاد نشدن شادی المولوی از تروریست‌های بازداشت شده به دست ارتش لبنان، در خیابان باقی خواهند ماند.

اداره امنیت عمومی لبنان دیروز اعلام کرد که بعد از پیگیری‌های دقیق و با نظارت دستگاه قضایی مربوط شادی المولوی دیروز در طرابلس در حالی که در حال خروج از یک مرکز خدمات اجتماعی وابسته به محمد الصفدی وزیر دولت لبنان بوده بازداشت شده است، اتهام وی ارتباط با گروه‌های تروریستی در لبنان است.

گفته می‌شود المولوی اصالتی سوری دارد و به طرفداران خود دستور داده تا راهزنی و شلیک گلوله و همچنین روشن کردن لاستیک‌ها را درشهر طرابلس ادامه دهند.

این در حالی بود که در درگیری‌های دیروز، شورشیان علیه نیروهای امنیتی و ارتش که برای ایجاد ثبات در شهر و بازگرداندن امور به روال قبلی در منطقه حاضر شده بودند نیز شلیک کردند.

النشره نیز گزارش داد که نیروهای مسلح از انواع سلاح‌ها استفاده می‌کنند و حتی سه راکت نیز در مناطق التبانه و الزهیره به سوی گشتی‌های امنیتی و مراکز ارتش شلیک کردند.

از سوی دیگر شبکه اخبار المستقبل اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی بین دو منطقه درگیر جبل محسن و باب التبانه در طرابلس آغاز شده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول