اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در همایش بانوی بصیر:

نقش زن صیانت از حقیقت وجودی انسان است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور کشورمان گفت: نقش زنان صیانت از حقیقت وجودی انسان است.

نقش زن صیانت از حقیقت وجودی انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران دقایقی پیش در ادامه سومین روز از چهارمین دوره سفر استانی خود به استان خراسان رضوی که در همایش بانوی بصیر به مناسبت میلاد فاطمه زهرا (س) در سالن صبای صداوسیمای مشهد مقدس برگزار شده بود، با بیان این مطلب اظهار داشت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که توفیق حضور در این جلسه بسیار ارزشمند را در بهترین روز سال و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج (ع) در جمع بانوان نخبه، مؤمن و اثرگذار جامعه عنایت فرمود.

وی افزود: همه عالم اگر دست به دست هم دهند قادر نخواهند بود که تنها یک شعاع از وجود خورشید حضرت زهرا (س) توصیف و ترسیم کنند. او انسان کامل بوده و در قله کمال و در قله شکوفایی همه استعدادهای الهی قرار دارد و او جلوه اسماء الهی و عصاره همه زیبایی‌های هستی است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر پیامبر عزیزمان عقل کل و خلق اول و یعنی نزدیک‌ترین مخلوق به خدا است حضرت زهرا مولود این مخلوق و خلق اول است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تمام جلوه‌های نورانی حضرت محمد (ص) در وجود حضرت زهرا (س) متجلی است، بیان کرد: همه رسالت پیامبران و عظمت پیامبران عصاره و میراث آن در اختیار حضرت زهرا است و حضرت زهرا الگوی زنان عالمند و برای همه بشریت امروز بهترین الگو حضرت زهرا (س) است و ایشان نقطه‌ای است که همه فیض الهی از آن نقطه در عالم هستی منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) صراط مستقیم الهی است، تأکید کرد: حضرت زهرا (س) شاخص ایمان بوده و شاخص ایمان همه پیامبران الهی است و زندگی او در همه حال در قله کمال بوده است.

احمدی‌نژاد در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه میراث تمام انبیای الهی در اختیار حضرت زهرا (س) است، تصریح کرد: زمانی که یک انسان متعالی می‌شود و به قله‌هایی می‌رسد دیگر برای او مرز و جغرافیا، قبیله و جنسیت مبنایی ندارد که امیدوارم خدای متعال توفیق شناخت حضرت زهرا (س) و تبعیت از ایشان و عشق به ایشان را به بشریت و به ملت ایران عنایت کند.

رئیس جمهور با اشاره به مناقشات و درگیری‌های مختلف بر سر حقوق زنان در کشورهای جهان اظهار داشت: امروز شاهدی برای دفاع از حقوق زنان و نقش و جایگاه زن تشکل‌ها، جبهه‌ها و جنبش‌های زیادی تشکیل شده است ولی روشن نشده که زن دارای چه جایگاهی است و یا اینکه زن و مرد مکمل‌اند یا در ضدیت قرار دارند.

وی با طرح این سؤال که مشخص نیست فعالیت‌های اجتماعی برای زنان مهم‌تر است یا خانه‌داری اظهار داشت: خدای متعال انسان را برای خود خلق کرد و تمام عالم را برای انسان و همه عالم در خدمت انسان است تا بتواند خود را از زمین تا خدا بالا کشیده و تمام استعدادهای الهی را شکوفا کند و در طی مسیر این کمال جز از طریق مهر و محبت محال است.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه شکوفایی همه استعدادهای الهی در انسان در سایه محبت است، گفت: اگر به زندگی انسان و جلوه‌های دیرینه تاریخ نگاه کنید، می‌بینید که بهترین جلوه‌های تاریخی حاصل از عشق و محبت است.

وی ادامه داد: ولی اگر انسانی خالی از عشق باشد بدتر از حیوانات است و حتی امروز می‌بینیم که انسان‌های خالی از عشق بمب اتم ساخته و هزار نسل را ویران می‌کنند.

رئیس جمهور با تأکید براینکه خدای متعال بار مهرورزی و محبت‌پراکنی در جامعه را بر عهده زنان قرار داده است، گفت: کانون اصلی این مهرورزی خانواده است و ستون اصلی استقرار خانواده نیز عشق است.

رئیس قوه مجریه افزود: نهایت رشد زن در غرب را باید دید که وزیر خارجه کشوری است که ثمره آن نیز کشتار مردم افغانستان، عراق و پاکستان است و ثمره آن به واقع جنایت و کینه‌ورزی بین انسان‌هاست.

وی در پایان با تأکید براینکه نقش زن صیانت از حقیقت وجودی انسان است، خاطرنشان کرد: حیا در واقع سپر صیانت از مهربانی است و نقش زن نیز صیانت از حقیقت و شخصیت انسان است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول