اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/خبرهای کوتاه از مصر/

صدور حکم بازگرداندن دارایی‌های توقیف شده مصر در سوئیس

خبرگزاری فارس: صدور حکم بازگرداندن دارایی‌های توقیف شده مصر در سوئیس و تاکید یک روزنامه اسپانیایی بر موفق بودن ابو الفتوح در مناظره انتخاباتی با عمرو موسی آخرین خبرهای جاری در عرصه سیاسی و اجتماعی مصر به شمار می‌آیند.

صدور حکم بازگرداندن دارایی‌های توقیف شده مصر در سوئیس

به گزارش فارس، پایگاه خبری الیوم السابع در خبری اعلام کرد که دادگاه جنایی قاهره امروز محاکمه "احمد نظیف"، نخست ‌وزیر اسبق رژیم حسنی مبارک،‌ رئیس جمهور مخلوع مصر را ساعتی پیش برای رسیدگی به پرونده فساد مالی 10 میلیون دلاری وی در قاهره آغاز کرد.

- خبرگزاری مصری "الشرق الاوسط" ساعتی پیش از صدور حکم نهایی در سوئیس به نفع مصر برای بازگرداندن اموال توقیف شده حسنی مبارک و خانواده وی و 9 نفر از نزدیکان وی خبر داد.

این اموال بنابر گزارش دادگاه سوئیس به صورت نامشروع و غیر قانونی به دست آمده و 410 میلیون فرانک را دربرمی‌گیرد که از سال 2011 تاکنون و پس از انقلاب 25 ژانویه مصر در بانک‌های سوئیس توقیف شده‌اند.

- روزنامه الاهرام چاپ قاهره در خبری نوشت که شورای عالی نظامی مصر در بیانیه‌ای از لغو حالت فوق‌العاده و قانون منع عبور و مرور در اطراف وزارت دفاع این کشور پس از پایان درگیری‌ها در این منطقه و کشته شدن 20 نفر و مجروح شدن 297 نفر و بازداشت 373 نفر دیگر خبر داد.

- پایگاه خبری الیوم السابع در خبری اعلام کرد که روزنامه اسپانیایی "ایکودیاریو" در گزارشی درباره مناظره عبد المنعم ابو الفتوح و عمرو موسی، دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر نوشت که این مناظره تنها فرصت نامزد اسلام‌گرای مصری را برای پیروزی در انتخابات افزایش داد.

این روزنامه اسپانیایی حملات ابو الفتوح علیه عمرو موسی را بسیار موثر دانست.

- حزب "مصری‌ها آزاد" (المصریون الاحرار) در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری مصر از "عمرو موسی"، نامزد مستقل و وزیر سابق خارجه حسنی مبارک و دبیرکل اتحادیه عرب حمایت خواهد کرد.

این درحالی است که نجیب سایروس، سرمایه‌دار بزرگ مصری و بنیانگذار حزب مصری‌های آزاد پیش از این در صفح فیس بوک خود اعلام کرده بود که از عمرو موسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر حمایت خواهد کرد و در این راه از حمایت مالی وی نیز دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول