اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تبادل اسرا بین مصر و رژیم صهیونیستی طی ساعات آینده

خبرگزاری فارس: برخی منابع امنیتی بلندپایه مصری از انجام تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و مصر طی ساعات آینده به منظور آزادی جاسوس این رژیم خبر دادند.

تبادل اسرا بین مصر و رژیم صهیونیستی طی ساعات آینده

به گزارش فارس، برخی منابع امنیتی بلندپایه مصر به روزنامه "الاهرام" گفتند که مبادله "عودة ترابین" جاسوس رژیم صهیونیستی با تعدادی از زندانیان مصری در بند زندان‌های این رژیم تا چند ساعت آینده انجام خواهد شد.

"عبدالله ابوجهامه" عضو پارلمان مصر از استان شمال سیناء گفت که طرف مصری در حال مذاکره برای آزادی تعداد زیادی از زندانیان است و احتمال دارد تعداد آنها به بیش از 63 نفر برسد.

وی مذاکرات بین مصر و اسرائیل درباره آزادی جاسوس اسرائیلی را جدی خواند و گفت که گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد اما به نتیجه نهایی نرسیده است.

بر اساس این گزارش "یعقوب امیتای" سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره نیز با وجود تعطیلات هفتگی یک روز دیگر در قاهره مانده است تا مذاکرات مربوط به تبادل اسرا پایان یابد.

ترابین منتسب به یکی از قبایل بدوی در سیناء و صحرای النقب است که 12 سال پیش به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی دستگیر شد. رژیم صهیونیستی توانسته بود پدر وی سلیمان را پس از جنگ 1967 جذب همکاری با این رژیم کرده و از وی اطلاعات مربوط به تحرکات مقاومت مصر در جریان جنگ فرسایشی کسب کند پس از آن وی در ژانویه 1990 به همراه خانواده‌اش به اسرائیل فرار کرد و در آنجا تابعیت اسرائیلی گرفت.

ترابین در سال 1999 برای دیدار با اقوام و خویشاوندان خود به العریش بازگشت و در حالی که سعی داشت همسر خواهر خود که مقیم العریش بود برای جاسوسی علیه تحرکات نظامی مصر در سیناء جذب کند توسط نیروهای مصری دستگیر شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول