اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سید حسن نصرالله در جشن بازسازی جنوب لبنان:/۱

جنگ 33 روزه علیه لبنان در همه اهدافش شکست خورد

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه هدف جنگ 33 روزه نابود کردن مقاومت بود، نه خلع سلاح آن، تاکید کرد این جنگ در تحقق همه اهدافش شکست خورد.

جنگ 33 روزه علیه لبنان در همه اهدافش شکست خورد

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله در سخنرانی جشن حزب الله لبنان به مناسبت پایان پروژه بازسازی منطقه ضاحیه "وعد" اعلام کرد: بسیار میانه خوشحالی است که در این جشن به شما خوش‌آمد بگویم. جشنی که برای همه روشن است و این مناسبت موضوع صحبت‌های بنده خواهد بود. می‌خواهیم از بازسازی ضاحیه سخن بگوییم تا بخشی از حق کسانی که شرکای واقعی [ما در بازسازی] بودند، ادا شود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان که سخنانش به طور مستقیم از شبکه خبری المنار پخش می‌شد با اشاره به تهاجم 33 روزه رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 2006 گفت: همه می‌دانند که هدف جنگ تموز [33 روزه] نابود کردن مقاومت بود نه خلع سلاح یا خارج کردن آن از جنوب [رود] لیطانی و بازگرداندن دو اسیر [اسرائیلی] بلکه هدف سرکوب مقاومت و وادار کردن لبنان به تن دادن به تغییرات بزرگی که منطقه برای آن آماده کرده می‌شد بخصوص در فلسطین و سوریه و سپس ایران جهت ایجاد خاورمیانه‌ای جدید و در نتیجه الحاق لبنان و منطقه به طرح آمریکایی-اسرائیلی و محور سازشکار و تسلیم اعراب.

سید حسن نصرالله در ادامه بر شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در این جنگ تاکید کرد و افزود: جنگ [علیه لبنان] در همه اهدافش شکست خورد و در سال‌های پس از جنگ درباره آن و اهدافش و جریاناتش و پیامدهایش و نتایج آن در همه ابعاد سخن گفتیم و من از بُعد اجتماعی و روانی آن و بازسازی سخن خواهم گفت.

سید حسن نصرالله سوالی مهم مطرح کرد و افزود: چرا اسرائیلی این حجم خرابی و ویرانی ایجاد می‌کند؟ چرا به هدف گرفتن نقاط نظامی بسنده نمی‌کند؟ آیا نیازهای نظامی وجود دارد؟ آنچه دشمن اسرائیلی در این حوزه انجام می‌دهد جنایت جنگی است که این مقدار ویرانی ایجاد می‌کند. زیر اسرائیل یک نظریه دارد که می‌گوید محیط میزبان باید تاوان راهی که انتخاب کرده است بدهد و مقاومت، این محیط را ساخته است.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول