اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین و اوباما در نشست سران گروه 20 دیدار می‌کنند

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم همتای روسی خود در مورد عدم شرکت در نشست سران گروه 8 را درک کرده و در انتظار دیدار پوتین در نشست سران گروه 20 در مکزیک است.

پوتین و اوباما در نشست سران گروه 20 دیدار می‌کنند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "سرگئی لارووف" و "هیلاری کلینتون" وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا روز پنج شنبه در جریان مذاکرات تلفنی تایید کردند که "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه و "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا در چارچوب نشست سران گروه بیست که قرار است در تاریخ 19-18 ماه ژوئن در مکزیک برگزار شود با یکدیگر ملاقات خواهند کرد. 

بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین به بررسی برخی ابعاد همکاری‌های روسیه و آمریکا، بویژه در زمینه مسائل مربوط به افغانستان و بحران کنونی در سوریه پرداختند.

ضمن اینکه "جی کارنی" سخنگوی رسمی کاخ سفید نیز روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا نگران تصمیم  ولادیمیر پوتین در این خصوص نیست و روی این مسئله حساب می‌کند تا ماه آینده در نشست سران نشست سران گروه بیست در مکزیک با همتای روسی خود ملاقات کند.

به گفته وی، اوباما و پوتین مذاکرات تلفنی بسیار خوبی با یکدیگر داشتند و مقامات کاخ سفید به ادامه روابط سازنده خود با روسیه امیدوار هستند.

لازم به یادآوری است که رئیس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه در جریان گفت‌وگوی تلفنی خود با "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا به وی اطلاع داد که در نشست سران کشورهای عضو گروه «8 کشور بزرگ صنعتی جهان» که در کمپ دیوید (19-18 ماه مه) برگزار خواهد شد شرکت نمی‌کند و بجای او "دمیتری میدویدیف" نخست وزیر روسیه  بعنوان نماینده این کشور در این اجلاس حضور خواهد داشت.

پوتین علت این مسئله را ضرورت پایان دادن به اقدامات مربوط به تشکیل کابینه وزرای جدید دولت روسیه دانسته و یادآور شه که به این دلیل متاسفانه نمی‌تواند در این نشست شرکت کند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول