اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقدم‌فر خبر داد

احتمال فعالیت فتنه جدید برای انتخابات 92

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما باید دشمن شناس باشیم و اگر نتوانیم ماهیت دشمن را بشناسیم اتفاقات فتنه 88 رخ خواهد داد و اگر به موقع عمل نکنیم در انتخابات 92 ممکن است دوباره فتنه جدیدی با اشکال دیگر رخ دهد.

احتمال فعالیت فتنه جدید برای انتخابات 92

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان و مسئولان حلقه های صالحین استان یزد با اشاره به وضعیت موجود اظهار داشت: در شرایط فعلی با وجود همه مشکلاتی که در داخل و خارج داریم، انقلاب اسلامی در شرایط بسیار خوبی به سر می برد و امروز شاهدیم که در حوزه پیرامونی و حتی فرامنطقه ای آرزوی دیرینه امام(ره) در زمینه بیداری اسلامی محقق شده و اوضاع جهانی به گونه ای است که زمینه های تحولی بزرگ در حال شکل گیری است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند دنیا از این رو به آن رو خواهد شد.

مقدم فر ادامه داد: در داخل نیز هیچ وقت وضعیتی به این خوبی نداشته ایم. فتنه بزرگ 88 با شکست دشمن پایان یافت و اقتدار سیاسی امنیتی جمهوری اسلامی ایران به رخ دنیا کشیده شد.در انتخابات مجلس نهم نیز با وجود تحریم ها و برنامه ریزی های گسترده برای کاهش حضور مردم ، مردم بسیار پرشورتر در صحنه وارد شدند و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را چند برابر افزایش دادند.

وی افزود: اما در کنار اینها مشکلاتی نیز وجود دارد که اگر غفلت کنیم دچار آسیب های جدی می شویم زیرا دشمن از دشمنی اش کم نمی‌گذارد و اگر از در بیرونش کنی از پنجره داخل می‌شود و برای شکست اسلام و مسلمانان عزمی مصمم دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران بیان کرد: ما با وجود همه پیروزی ها و افق روشنی که مقام معظم رهبری به خوبی آن را تبیین فرموده اند باید آسیب شناسی کنیم و پستی و بلندی ها را بشناسیم و تکنیک ها و تاکتیک ها و سناریو های دشمنان را به خوبی فهم کرده و "اقدام به هنگام" داشته باشیم.

وی عنوان کرد: امروز هم دشمن با همان مدل جنگ نرم با ما می جنگد،اما آن را تکامل داده و پس از بکارگیری هم زمان جنگ نرم تئوری جنگ هوشمند را عملیاتی کرده است و ترکیبی از جنگ نرم و جنگ نیمه سخت را دنبال می کند.

وی افزود: تکنیک هایی مثل جنگ سایبری ، بکارگیری جاسوسان و عوامل اطلاعاتی و ترور ها در کنار تکنیک های نرم ازاین دست هستند.

مقدم فر ادامه داد: آمریکا،سپاه ششم خودرا مامور به جنگ سایبری کرده و بی تردید اولویت اهداف عملیاتی آنها جمهوری اسلامی ایران و تخریب سیستم ها و شبکه های اینترنتی ایران است.

وی با  اشاره به تکنیک جدید دشمن در تکمیل جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز استکبار جنگ جدیدی را علیه ما آغاز کرده که به اذعان خودشان جنگ هنر و تصویرهاست. آنها می خواهند با ابزار فیلم و تصویر، جابجایی افکار عمومی را دنبال کرده و آنرا به صورت ماندگارتر، بادوام تر و البته موثرتر پیگیری کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: شبکه هایی مانند «فارسی وان»، «من وتو» و ... از مصادیق این مدل هستند.

مقدم فر یادآور شد: امروز راهبرد دشمن تفاوت چندانی با دوران بعد از 9 دی 88 نداشته و راهبرد فعلی آنها همان تغییر رفتار در جمهوری اسلامی ایران است. آنها مدتهاست به این نتیجه رسیده اند که براندازی و تغییر ساختار در جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر نیست و به همین دلیل راهبرد جدیدشان را بر پایه تغییر رفتار ایران دنبال می کنند.

وی به سناریوهای عملیاتی دشمن در جنگ نرم اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله سناریوهای عملیاتی آنها این است که اول در دو طرح مردم-حکومت و مسئولان و حاکمان جمهوری اسلامی شکاف ایجاد کنند و در سطح دوم تمرکز بر سناریوهای اقتصادی و معیشتی مردم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در راهبرد سوم، تشدید اختلاف میان مسئولان، جریان های سیاسی و به ویژه اصولگرایان را دشمن در رأس کارهای خود قرار داده و دو قطبی کردن و قرمز و آبی درست کردن بین اصولگرایان از این جنس است.

مقدم فر در پایان گفت: ما باید دشمن شناس باشیم و اگر نتوانیم ماهیت دشمن را بشناسیم اتفاقات فتنه 88 رخ خواهد داد و اگر به موقع عمل نکنیم در انتخابات 92 ممکن است دوباره فتنه جدیدی با اشکال دیگر رخ دهد.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول