اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آذرشهر:

صدور فله‌ای لپه ممنوع شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان آذرشهر از ممنوعیت صدور فله‌ای لپه خبر داد.

صدور فله‌ای لپه ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آذرشهر، اسماعیل آذریان صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات تولیدکنندگان حبوبات در این شهرستان اظهار کرد: کارخانه‌های لپه‌سازی و نخودپزی در این شهرستان موجب اشتغال فراوان شده است از این رو تامین ارز و مواد اولیه کارخانجات تولیدی از اولویت‌های دولت در این زمینه است.

وی نبود مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه حبوبات، لزوم برندسازی محصول لپه و نخود کشور و همچنین پوشش بیمه‌ای کارگران و کارفرمایان و افزایش زیر کشت نخود در استان و کشور را از مسائل و چالش‌هایی ذکر کرد که صنعت لپه‌سازان و نخودپزی کشور در آذرشهر با آن دست به گریبان است و افزود: با فعال کردن کارگروه‌های مربوط درصدد رفع این مسائل و مشکلات بر آمده‌ایم.

فرماندار شهرستان آذرشهر بر ایجاد کارخانجات بسته‌بندی خشکبار تولید شده تاکید کرد و گفت: انجام این مهم از سازوکارهای اصلی اشتغالزایی این صنعت در شهرستان آذرشهر است.

وی با بیان اینکه ظرفیت فرآوری نخودپزی‌های بخش ممقان و کارخانجات لپه‌سازی آذرشهر بیش از این است، افزود: اگر مواد اولیه آنها بیشتر تولید و به شکل آسان تامین شود فرآوری آن نیز افزایش خواهد یافت.

محمد برقی رئیس اداره تجارت، صنعت و معدن شهرستان آذرشهر نیز با بیان اینکه در کار‌ گروه توسعه کشاورزی آذرشهر اولویت اول توسعه در واقع حمایت از صنعت لپه‌سازی است، گفت: تولید و عرضه 500 هزار تنی لپه کشور در آذرشهر اقتصاد کشاورزی و خدمات را در این شهرستان به دنبال داشته و گردش مالی این صنعت 800 میلیارد تومان است که رقم قابل توجهی است.

وی گفت: تهیه و فرآوری لپه به عنوان بخشی از آذوقه هموطنان سالانه به میزان 500 هزار تن بوده و علاوه بر آن در آذرشهر 100 هزار تن لوبیا، عدس، ماش و باقلا نیز تولید و روانه بازار مصرف کشور می‌شود.

برقی افزود: صنعت حبوبات‌سازی در آذرشهر همچنین موجب شده که این شهرستان از لحاظ ضریب اشتغال موقعیت بسیار خوبی درکشور داشته و میزان بیکاری در این شهرستان نیز بسیار پایین است.

رئیس اداره تجارت، صنعت و معدن شهرستان آذرشهر به برپایی نخستین جشنواره حبوبات و خشکبار شهرستان آذرشهر در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: علاوه بر شناساندن ظرفیت‌ها و چالش‌های صنعت لپه کشور به مسئولان ملی و محلی و انتشار تمبر اختصاصی لپه به همت سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی و فرمانداری و شورای اسلامی شهر و شهرداری آذرشهر، بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش حبوبات، لپه و خشکبار تحت عنوان بورس حبوبات نیز در این شهرستان راه‌اندازی شد.

 انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول