اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی آذرشهر خبر داد

تولید 5 هزار تن سیر در آذرشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: حدود 90 درصد محصول سیر استان آذربایجان‌شرقی توسط کشاورزان این شهرستان تولید می‌شود.

تولید 5 هزار تن سیر در آذرشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فیروز طلوع‌حیات پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی گذشته بیش از 350 هکتار از مزارع شهرستان آذرشهر زیر کشت محصول سیر رفته بود.

وی با اعلام اینکه متوسط برداشت سیر از هر هکتار زمین زراعی 15 تن پیش‌بینی و برآورد شده است، خاطرنشان کرد: میزان سیر تولیدی امسال در شهرستان آذرشهر از پنج هزار و 250 تن بیشتر خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی آذرشهر با بیان اینکه این میزان محصول سیر در مقایسه با سال گذشته 980 تن، رشد تولید نشان می‌دهد رقم سیر کشت شده در آذرشهر را از نوع سیر قرمز اهوازی ذکر کرد و افزود: این نوع سیر دارای طعم و مزه بسیار خوب و برای انبارداری و نگهداری و از کیفیت و خاصیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بیشترین مناطق زیرکشت محصول سیر این شهرستان در بخش "گوگان" قرار گرفته و موقع برداشت این محصول پر‌ارزش عذایی بورس داد و‌ ستد آن در این منطقه تشکیل می‌شود، افزود: در راستای حمایت از زارعان سیرکار و بالابردن کمیت و کیفیت این محصول خدمات حمایتی و هدایتی از قبیل توزیع رایگان انواع کودهای مورد نیاز آموزش‌های گروهی و انفرادی نیز صورت می‌گیرد.

طلوع‌حیات امور کشاورزی را از بخش‌های مهم اشتغالزایی دانست و یادآور شد: ایجاد واحدهای فرآوری و بسته‌بندی تولیدات زراعی و باغی در آذرشهر، در توسعه اشتغال و فراهم کردن فرصت‌های شغلی نقش اساسی دارد.

سیر از جمله مهم‌ترین و ارزشمندترین مواد غذایی است که استفاده آن برای سلامتی و تندرستی بدن انسان بسیار لازم و ضروری بوده و خوردن سیر برای بهبود دردهای عضلانی و مفصلی و همچنین تنظیم فشار خون، مصون ماندن از آسیب انواع ویروس‌های بیماری بدن سفارش و توصیه شده است.

برای کاهش بوی بد دهان، خوردن سیر، استفاده از جعفری، مغز گردو و مسواک زدن موثر است.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول