اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خواننده موسیقی سنتی ایران:

فقط برای مردم ایران می‌خوانم/ دنباله‌رو بنان هستم

خبرگزاری فارس: خواننده موسیقی سنتی ایران با بیان اینکه همواره به عنوان یک خواننده سنتی الگویی هم‌چون تاج‌اصفهانی، ادیب و محمود خوانساری و طاهرزاده داشته است، گفت: باز همیشه دنباله‌روی سبک بنان هستم.

فقط برای مردم ایران می‌خوانم/ دنباله‌رو بنان هستم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سالار عقیلی در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار داشت: یک خواننده حماسی نیستم و به عنوان یک خواننده سنتی الگویی هم‌چون تاج‌اصفهانی، ادیب و محمود خوانساری و طاهرزاده داشته و بیش‌تر دنباله‌روی سبک بنان هستم.

وی با اشاره به اینکه به یک بازیگر نقش‌های متفاوتی داده می‌شود، بیان داشت: یک خواننده همانند بازیگر قرار نیست تا آخر عمر تنها در یک نقش بازی کند.

خواننده ارکستر ملی ایران ادامه داد: خواندن در یک سبک و کلیشه شدن در یک ژانر خاص را نمی‌پسندم و سعی داشته‌ام تمام کارها را به نحوه احسن انجام ‌دهم.

وی که خواندن در تمامی ژانرها را تجربه کرده است، تصریح کرد: هر آهنگی را که دوست داشته و با صدای من هم‌خوانی داشته باشد را می‌خوانم، اما در بیش‌تر آنها دنباله‌روی سبک و فضای بنان هستم، همان‌گونه که یک کاست را با همکاری همسرم به نام مایه ناز به سبک بنان تهیه کرده‌ایم.

وی که کاست‌ها و آهنگ‌های خود را خاص پسند دانست، تاکید کرد: من هنر را همیشه به خاطر خود هنر انجام داده‌ام و فقط برای مردم ایران می‌خوانم.

این هنرمند ایرانی که 20 سال است در کار هنر موسیقی است، اظهار داشت: گر چه ابتدای کار دنبال جویای نام بودم، اما همیشه عاشقانه و بدون وقفه در راهی که انتهای آن مشخص نیست قدم برداشته‌ام.

وی گفت: بیش‌تر اوقات یک هنرمند به عنوان یک الگو برای مردم شناخته می‌شود و کسی در این راه پرمخاطره موفق است که نگاه تیزبینانه‌ای داشته باشد.

عقیلی با بیان اینکه با آهنگ‌سازهای بزرگ ایرانی و گروه‌های مختلف ارکستر جهانی کار کرده است، افزود: هدف تولید موسیقی فاخر است و فرقی نمی‌کند که پاپ، جاز یا سنتی باشد.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: در موسیقی پاپ کسی مانند محمد نوری را داشتیم که خواننده به نام ایرانی است که به خوبی توانست موسیقی خوب و سازنده‌ای را تولید کند.

* استاد کسایی از تمام هم‌رده‌های خودش بالاتر است

خواننده ارکستر ملی ایران دوری از هنر را در برخی از پیشکسوتان عرصه هنر را به دلیل کهولت سن دانست و بیان داشت: کسانی مانند استاد کسایی به قدری درجه هنریشان بالاست که نمی‌توان به آنها کم‌توجهی کرد چرا که نهایت کار هنری را آنها انجام دادند.

وی اضافه کرد: کسی مانند استاد کسایی در اصفهان از تمامی هم‌رده‌های خودشان بالاتر بوده و هست.

عقیلی که 21 و 22 اردیبهشت‌ماه سال جاری در تالار رودکی ملک‌شهر اصفهان همراه با ارکستر ملی اصفهان برنامه دارد، تصریح کرد: گروه ارکستر ملی اصفهان از توانایی‌های بالایی برخوردار است و جای تحسین بسیاری برای وجود این گروه در استان اصفهان دارد.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول