اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم:

مالکین خانه‌های تاریخی قم حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از حمایت مادی و معنوی مالکین خانه‌های تاریخی قم خبر داد.

مالکین خانه‌های تاریخی قم حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، علیرضا ارجمندی از اجرای طرح حمایتی این اداره کل در حمایت از مالکین خصوصی خانه‌های تاریخی خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح، ارتقای سطح حفاظت از آثار تاریخی - فرهنگی استان است و بر مبنای آن 50 درصد از کل هزینه مرمت و احیای این بناها از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مالکین پرداخت می‌شود.

وی ترغیب و تقویت توان بخش خصوصی برای حضور در عرصه احیا و بهره‌برداری از آثار فرهنگی - تاریخی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با استفاده از ظرفیت سازمانی خود آمادگی دارد در خصوص حمایت‌های بنیادی، آموزشی، فنی و حقوقی مالکین این آثار را یاری کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم اظهار داشت: هم‌اکنون 15 خانه ثبت شده و چندین خانه شناسایی شده در قم وجود دارد که با توجه به قدمت آنها نیاز به مرمت و احیا دارند.

وی افزود: بسیاری از این خانه‌ها که در اختیار مالکین خصوصی است می‌توانند با استفاده از مزایای این طرح مرمت و احیا شوند و برای بازدید علاقه‌مندان و گردشگران استان مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

ارجمندی با اشاره به اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم برای احیاء خانه‌های تاریخی گفت: در سال‌های اخیر خانه زند به موزه مردم‌شناسی، خانه یزدان‌پناه به موزه هنرهای سنتی و صنایع دستی تبدیل شده و خانه ملاصدرا در آینده به موزه فلاسفه تبدیل می‌شود.

وی افزود: اکثر خانه‌های تاریخی استان ظرفیت کاربری گردشگری دارند و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در صورت تمایل مالکین این خانه‌ها آمادگی دارد در زمینه احیا این آثار کمک‌های مادی و معنوی خود را ارائه کند. 

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول