اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

21 اردیبهشت‌ماه جاری

اصفهان میزبان مسابقات کشوری ماشین‌های شیمیایی دانش‌آموزی است‌

خبرگزاری فارس: دبیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ابوریحان زرین شهر گفت: 21 اردیبهشت‌ماه جاری چهارمین دوره مسابقات کشوری ماشین‌های سبز با سوخت شیمیایی در سطح دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

اصفهان میزبان مسابقات کشوری ماشین‌های شیمیایی دانش‌آموزی است‌

احمد طغیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مسابقات شیمیایی دانش‌آموزی به صورت کشوری در میان گروه‌های شرکت‌ کننده برگزار می‌شود، اظهار داشت: پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ابوریحان زرین شهر با هدف ترویج استفاده از فناوری‌های نوین این مسابقات را در میان دانش‌آموزان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت اینترنتی بوده است، اضافه کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در این مسابقات از ابتدای آبان‌ماه سال گذشته با مراجعه به سایت www.up.98ia.com انجام شده است.

دبیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ابوریحان زرین‌شهر تصریح کرد: 48 تیم دانش‌آموزی از سراسر کشور برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که 21 اردیبهشت‌ماه جاری این گروه‌ها در چهارمین دوره مسابقات کشوری ماشین‌های شیمیایی سبز با سوخت دانش‌آموزی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه 170 دانش‌آموز در قالب 48 گروه در این مسابقات شرکت می‌کنند، ادامه داد: این مسابقات در سه بخش اصلی، پوسته، روبات‌های مسیر‌یاب شیمیایی و بخش آزاد به مدت یک روز در میان این افراد برگزار می‌شود.

طغیانی به مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات اشاره کرد و بیان داشت: این مسابقات به دانش‌آموزان دوره متوسطه اختصاص دارد و توسعه و ترویج فناوری‌های نوین صنعتی و تکنولوژی‌های جدید و استفاده از آنها در صنایع خودرو‌سازی کشور از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات به شمار می‌رود.

وی با اشاره به استقبال چشم‌گیر دانش‌آموزان برای حضور در چهارمین دوره مسابقات کشوری ماشین‌های سبز با سوخت شیمیایی تاکید کرد: برگزاری مستمر این مسابقات توانایی‌های دانش‌آموزان را در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول