اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمان و ملی‌‌پوش لیگ دوچرخه‌سواری:

پیست دوچرخه‌سواری مناسب در هیچ‌ یک از استان‌های کشور نداریم

خبرگزاری فارس: داود فتح‌آبادی، قهرمان و ملی‌پوش لیگ دوچرخه‌سواری کشور از نبود پیست دوچرخه‌سواری مناسب و استاندارد در استان‌های مختلف انتقاد کرد.

پیست دوچرخه‌سواری مناسب در هیچ‌ یک از استان‌های کشور نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، داود فتح‌آبادی در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری لیگ برتر و لیگ جوانان کشور به میزبانی یزد اظهار داشت: یزد مستعد و مستحق این است که جهش خوبی در دوچرخه‌سواری داشته باشد زیرا ظرفیت بالایی در این زمینه دارد.

وی برگزاری مطلوب این رقابت‌ها را نتیجه همکاری مسئولان استان یزد دانست و افزود: یزد نمره خوبی در کارنامه خود ثبت کرد و در برنامه‌های بعدی، به طور قطع بر روی میزبانی یزد حساب خواهیم کرد.

این ملی‌پوش دوچرخه‌سواری با ایده‌آل ارزیابی کردن شرایط برگزاری مسابقه در یزد عنوان کرد: 9 سال است مسابقات لیگ دوچرخه‌سواری را در کشور آغاز کرده‌ایم اما تاکنون از پیست مناسبی برخوردار نبوده‌ایم.

فتح‌آبادی یادآور شد: تنها پیست مناسب کشور همان پیست دوچرخه‌سواری تهران است و به تازگی در شهرهای اهواز، تبریز و مشهد پیست‌هایی در حال احداث است.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیست چوبی دوچرخه کشور نیز در حال ساخت است و این پیست به صورت یک طرح ملی به ثبت رسیده و در حال اتمام است، مسئولان استان یزد و کشور باید بیش از پیش به بحث ساخت پیست توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: در بخش لیگ به لحاظ کمبود و نبود سخت‌افزاری، مسابقات تنها در سطح جاده‌ها برگزار می‌شد و دوچرخه‌سواران آن‌گونه که باید نمی‌توانستند از نظر فنی توانایی‌های خود را بروز دهند.

فتح‌آبادی خاطرنشان کرد: در سال 91 با برنامه‌ریزی‌هایی که در فدراسیون دوچرخه‌سواری انجام شد، بر آن شدیم که مسابقات پیست و جاده را از یکدیگر جدا کنیم که این امر سبب می‌شود تعداد کاپ‌هایی که در طول سال به باشگاه‌ها اهداء می‌کنیم به دو برابر افزایش یابد و انگیزه بهتر و بیش‌تری بین ورزشکاران به وجود بیاید.

وی از دیگر مزایای برگزاری مسابقات جاده و پیست به صورت جداگانه به تخصصی‌تر برگزار شدن این رقابت‌ها اشاره کرد و افزود: دوچرخه‌سواران در این دو بخش خود را بهتر محک می‌زنند و حاصل آن حضور در قابت‌های بین‌المللی خواهد بود.

فتح‌‌آبادی یادآور شد: دوچرخه‌سواری ایران اکنون در رنکینگ جایگاه خوبی دارد و تیم پیشگامان نیز امسال توانست به عنوان نخستین تیم در بخش پیست آسیا ثبت شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول