اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

20 درصد برنامه‌های تحول بنیادین با رویکرد منطقه‌ای است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: 10 تا 20 درصد برنامه‌های سند تحول با رویکرد بومی منطقه‌ای اجرا می‌شود.

20 درصد برنامه‌های تحول بنیادین با رویکرد منطقه‌ای است

خلیل رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دشتی با بیان اینکه در 206 کشور جهان نظام آموزشی 3-3-5 اجرایی شده است افزود: 600 کلاس درس مستقل و 370 کلاس چند پایه با اجرای طرح 3-3-6 در استان نیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه 131 راهکار در سند تحول مطرح شده است اضافه کرد: این راهکارها در دو مرجع شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب و تایید رسیده است.

وی افزایش اثربخشی و کارآیی نظام آموزش و پرورش،ایجاد هماهنگی و همخوانی ساختار با مراحل رشد یادگیری، افزایش طول مدت دوره آموزش عمومی از 8 سال به 9 سال، افزایش طول مدت دوره آموزشی اجباری از 8 به 9 سال، کمک به افزایش ماندگاری دانش‌آموزان دوره ابتدایی با افزایش طول دوره تحصیلی از 5 سال به 6 سال را دلایل افزایش دوره ابتدایی عنوان کرد.

رضایی تصریح کرد: آغاز سال تحصیلی رسمی و اجباری از 6 سالگی و ساختار دو مرحله‌ای ابتدایی و متوسطه با دلالت‌های برخی از روایات اسلامی ناظر به فرآیند تربیت همخوانی بیشتری دارد.

وی خاطر نشان کرد: با تصویب قانون حذف کنکور و امکان شرکت همه فارغ‌التحصیلان در دانشگاه فلسفه ایجاد دوره پیش‌دانشگاهی از بین رفته است و آموزش و پرورش با انتخاب ساختار جدید به جای این دوره بر آموزش عمومی تاکید بیشتری می‌کند.

رضایی اضافه کرد: ساختار پیشنهادی با یافته‌های علمی و پژوهشی در زمینه ابعاد و مراحل رشد شناختی، عاطفی، هیجانی، جسمی، اجتماعی و روان‌شناسی یادگیری همخوانی و هماهنگی افزون‌تری دارد.

رضایی گفت: ساختار 3-3-6 فرصت بیشتری را برای انطباق زبانی و حل مشکلات یادگیری کودکان در مناطق دو زبانه فراهم می‌کند و فاصله میان کودکان متعلق به مناطق غیر فارسی زبان و کودکان فارسی زبان را کاهش می‌دهد.

وی افزود: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که کودکان دو یا سه زبانه به دلیل نداشتن فرصت کافی برای انطباق با زبان معیار در سال‌های بعدی دچار افت تحصیلی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: با وجود هزینه سنگین دولت همه‌ ساله درصدی از دانش‌آموزان دوره ابتدایی به دلیل مشکلات خانوادگی، اقتصادی و اجتماعی در پایان دوره ابتدایی ترک تحصیل کرده و عملا از چرخه آموزش‌های رسمی خارج می‌شوند.

رضایی اضافه کرد: این گروه از دانش‌آموزان از حداقل مهارت‌های مورد نیاز یک شهروند در جامعه برخوردار نبوده و محدودیت‌های بیشتری برای موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی دارند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول