اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

پارلمان مصر خواهان عذرخواهی شورای نظامی به دلیل تجاوز به مسجد النور شد

خبرگزاری فارس: پارلمان الشعب مصر در نشست امروز خود خواستار عذرخواهی شورای عالی نظامی مصر به دلیل تجاوز نیروهای نظامی آن به مسجد النور در میدان العباسیه شد که جمعه گذشته روی داد.

پارلمان مصر خواهان عذرخواهی شورای نظامی به دلیل تجاوز به مسجد النور شد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، پنج کمیسیون پارلمان الشعب در نشست امروز پارلمان این کشور خواستار عذرخواهی شورای عالی نظامی حاکم بر مصر به دلیل تجاوز نیروهای نظامی آن به مسجد النور در جریان درگیری‌های میدان العباسیه شد که جمعه گذشته روی داد.

پنج کمیسیون دفاع و امنیت ملی، بهداشت، حقوق بشر، قانونگذاری و آموزش و پرورش امروز (سه‌شنبه) در نشست امروز پارلمان الشعب که با حضور شیخ حافظ سلامه، رهبر مقاومت مردمی در سوئز برگزار شد، این درخواست را ارائه کردند.

این کمیسیون‌ها همچنین خواستار آزادی هرچه سریع‌تر بازداشت‌شدگان حوادث خونین میدان العباسیه و مقابل وزارت دفاع شد که جمعه شب با حمله نیروهای نظامی به تظاهرات‌کنندگان مصری روی داد.

این درحالی است که شیخ حافظ سلامه در سخنانی تاکید کرد که اکثر بازداشت‌شدگان دانش‌آموز و دانشجو بوده و به هیچ وجه آشوب طلب یا هرج و مرج طلب نبوده‌اند.

ارتش مصر در جریان درگیری‌های روز جمعه خود با تظاهرات‌کنندگان مصری مقابل وزارت دفاع مصر و میدان العباسیه به مسجد النور در جوار ساختمان وزارت دفاع نیز حمله و پس از تصرف این مسجد اقدام به بازداشت شماری از نمازگزاران در آن کرد که از جمله افراد بازداشت شده شیخ حافظ سلامه بود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول