اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک سال گذشته صورت گرفت

اختصاص 165 میلیون تومان به منظور مهار بیماری سالک

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در یک سال گذشته 165 میلیون تومان به منظور مهار بیماری سالک از سوی شهرداری مشهد هزینه شد.

اختصاص 165 میلیون تومان به منظور مهار بیماری سالک

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، خلیل کاظمی اظهار داشت: طرح مبازره با بیماری سالک با شروع شدن فصل گرما از فردا در شهر مشهد اجرا می‌شود که در آن کانون‌های ایجاد بیماری سالک رفع خطر می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح که تا اواخر تابستان ادامه خواهد داشت به تمام مناطق شهری مشهد در خصوص اجرای اقدامات پیش‌گیرانه مبارزه با سالک ابلاغیه صادر شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در ارتباط با اقدامات پیش‌گیرانه بیماری سالک گفت: در این طرح تمام کانال‌ها و فاضلاب‌هایی که در تشدید بیماری سالک دخیل هستند، آهک‌پاشی خواهد شد.

کاظمی ادامه داد: هم‌چنین جمع‌آوری خاک و نخاله‌ها که یکی از عوامل اصلی ایجاد بیماری سالک است، در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد گفت: در این طرح سگ‌های ولگردی که به نوعی ناقل بیماری سالک هستند معدوم‌سازی خواهند شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در ارتباط با تعداد کانون‌های خطر سالک تصریح کرد: آمار تعداد کانون‌های سالک شهر مشهد باید توسط مرکز بهداشت استان اعلام شود که تاکنون با وجود پی‌گیری‌ها هنوز در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت: با توجه به روند فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری مشهد و همچنین مشارکت مردم در این حوزه خوش‌بختانه تعداد بیماری سالک نسبت به سال 88 در حدود 45 درصد کاهش داشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در سال گذشته به منظور کاهش بیماری سالک در شهر مشهد و برطرف شدن کانون‌های خطر این بیماری بیش از 160 میلیون تومان هزینه شد.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول