اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مرکز لرستان:

شهرداری خرم‌آباد مردمی‌تر از قبل می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار مرکز استان لرستان گفت: با اجرای برنامه‌های جدید و افزایش ارتباطات با شهروندان، شهرداری خرم‌آباد بیش از پیش مردمی می‌شود.

شهرداری خرم‌آباد مردمی‌تر از قبل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، هرمز نصیری ظهر امروز در جمع کارکنان شهرداری خرم‌آباد اظهار داشت: شهرداری نهادی است که از لحاظ مالی به طور مستقیم توسط مردم اداره می‌شود و از نظر مدیریتی نیز از طریق نمایندگان مردم در شورای شهر تحت تاثیر نگرش شهروندان قرار دارد و هر چه ارتباط شهرداری با شهروندان نزدیک‌تر باشد، قطعاً مردم با تعلق خاطر بیش‌تری نسبت به اوضاع و احوال شهرداری و فعالیت‌های آن حساسیت نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در ساعات غیر اداری نیز پذیرای شهروندان است، خاطرنشان کرد: از این پس شهرداری‌های مناطق نیز با حضور شهردار و معاونان در برنامه ملاقات عمومی پذیرای شهروندان و انتقادات و پیشنهادات آنها خواهند بود و همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به شهرداری منطقه مورد نظر خود با شهردار خرم‌آباد ملاقات حضوری داشته باشند.

نصیری با تاکید بر سیاست‌های محله‌محوری شهرداری افزود: یکی از برنامه‌های شهرداری این است که با حضور در محلات شهر و ملاقات با اهالی، ضمن آشنایی با مشکلات محلات و دریافت نظرات و پیشنهادات شهروندان، یک سری آموزش‌های لازم در قالب پرسش، مسابقه و ... نیز به شهروندان داده شود.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه نقشه پایگاه‌های مردمی محلات توسط کارشناسان فرهنگی در دست تهیه است، اظهار داشت: پایگاه‌های اجتماعی محلات شهر در حال شناسایی است و با توجه به ظرفیت‌های مساجد، سعی شده است، مساجد را به عنوان پایگاه‌های اجتماعی محلات در نقشه مذکور قرار دهیم و امیدواریم از همکاری اهالی، نمازگزاران و هیئت امنای مساجد نیز بهره‌مند شویم.

نصیری افزود: اعضای شورای شهر، شهردار، معاونان و مدیران شهرداری با حضور در مساجد سطح شهر پای گفت و‌گوی شهروندان خواهند نشست و از نزدیک با مردم ملاقات نموده و بیش‌تر با مشکلات و معضلات نهفته محلات شهر آشنا می‌شوند.

شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: هر چه ارتباط ما با مردم بیش‌تر شود، تعلق خاطر شهروندان به شهر و نهاد خدمتگزار شهرداری بیش‌تر می‌شود و سطح مطالبات عمومی از نظر کمی و کیفی ارتقاء می‌یابد و همین باعث ایجاد یک ارتباط دوسویه مفید می‌شود، تا جایی که با تلاش و هم‌دلی، یک به یک مشکلات را برطرف سازیم.

نصیری با تاکید بر نقش نظارتی مردم و اهمیت استفاده از نظرات آنها، یک سیستم پیامکی مجزا برای نظارت همگانی و راه‌اندازی نظام پیشنهادات‌، ساماندهی سامانه 137 و ایجاد لینک‌های مختلف در وب‌سایت شهرداری را از دیگر اقدامات شهرداری برای دخیل نمودن شهروندان در تصمیم‌گیری عنوان کرد.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول