اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

صالحی بیان کرد

ایران و مصر مکمل یکدیگرند/امیدواری نسبت به جبران دوری 30 ساله دو ملت

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه کشورمان با ابراز امیدواری نسبت به جبران دوری 30 ساله ملت های ایران و مصر، گفت که دو کشور مکمل یکدیگرند و با همکاری هم می توانند نقش پیش برنده ای در جهان اسلام داشته باشند.

ایران و مصر مکمل یکدیگرند/امیدواری نسبت به جبران دوری 30 ساله دو ملت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علی اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان عصر دوشنبه در دیدار و گفت وگو با جمعی 50 نفره از اساتید و دانشجویان زبان فارسی در مصر، ضمن خوشامدگویی به حاضران، گفت: ملت مصر و ایران به واسطه سابقه طولانی تمدنی خود، مشترکات زیادی دارند و البته شما با آموختن زبان فارسی باید بدانید که در ایران مهمان نیستید، بلکه به وطن دوم خود آمده اید.

وزیر امور خارجه با اشاره به جایگاه ممتاز تاریخی و فرهنگی مصر در دنیا، به ویژه در بین کشورهای اسلامی، اظهار داشت: ایران و مصر جزو مهمترین تمدن های اولیه بشری بوده اند و از دیرباز ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی عمیقی بین 2 ملت برقرار بوده و این ارتباطات پس از ظهور اسلام تقویت شده است.

صالحی با تأکید بر اینکه کمتر 2 ملتی در جهان هستند که با یکدیگر تا این حد مشترکات فرهنگی و هویتی داشته باشند، افزود: متاسفانه در 30 سال گذشته ملت های مصر و ایران از هم دور بوده اند و امیدواریم با گسترش ارتباط 2 ملت در دوره جاری، این دوری 30 ساله جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: ایران و مصر 2 کشور مکمل یکدیگرند و اگر دست در دست یکدیگر بگذارند، می توانند نقش پیش برنده ای در جهان اسلام داشته باشند.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه خیزش سال گذشته مردم مصر یک رویداد بزرگ در جهان و منطقه بود، ابراز امیدواری کرد که مردم مصر با ادامه مسیر انقلابی خود در انتخابات آتی این کشور، آینده ای تابناک برای کشورشان رقم بزنند.

در این نشست صمیمانه، حاضران هم ضمن ابزار خرسندی نسبت به بازدید از ایران، با طرح دیدگاه های خود، نسبت به گسترش همکاری های علمی و فرهنگی بین دو کشور ابراز تمایل کردند.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول