اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا

پژوهشگران رئولوژی ایران در اصفهان گردهم می‌آیند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: فردا با برگزاری دومین کارگاه رئولوژی ایران، محققان و پژوهشگران رئولوژی کشور در اصفهان گردهم می‌آیند.

پژوهشگران رئولوژی ایران در اصفهان گردهم می‌آیند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، کیقباد شمس اظهار داشت: بررسی آخرین‌های علم رئولوژی (زیرمجموعه‌ای از مکانیک محیط‌های پیوسته گفته می‌شود که به مطالعه جریان مواد در مایعات، جامدات نرم و جامدات در حالت موم‌سان می‌پردازد)، شناسایی و ارتباط محققان و پژوهشگران رئولوژی در حوزه‌های مختلف پژوهشی و صنعتی کشور به منظور همکاری در ارتقاء، گسترش و ترویج بیش از پیش جنبه‌های نظری و کاربردی علم رئولوژی و بسط آموزش و پژوهش ابعاد مختلف آن در کشور از اهداف برگزاری این کارگاه است.

وی، رئولوژی را زیرمجموعه مکانیک پیوسته و از علوم جدید بین رشته‌ای عنوان کرد و بیان داشت: رشته‌هایی چون مهندسی شیمی، مواد، مکانیک، پلیمر، صنایع غذایی و نیز گرایش‌های مرتبط با علوم و صنایع پزشکی و داروسازی، شیمی، فیزیک و ریاضی از جمله رشته‌های مرتبط با این علم هستند.

دبیر علمی دومین کارگاه رئولوژی ایران گفت: تنوع و کاربری گسترده رئولوژی در تولید انواع مواد غذایی، محصولات پلیمری، سوسپانسیون‌ها، امولسیون‌ها و رنگ‌ها سبب افزایش اهمیّت و کاربرد این علم شده است.

وی افزود: مطالعه رفتار سیالات برخوردار از خواص دوگانه جامد - مایع که بر اثر اعمال تنش به آنها رفتاری متفاوت با رفتار سیالات ساده (نیوتنی) از خود نشان می‌دهند و نیز در طبیعت از نظر مقدار کم ولی از نظر تنوع بی‌شمارند، عرصه فعالیت علم رئولوژی است.

شمس با اشاره به افزایش چشم‌گیر تعداد مقالات دریافت شده در کارگاه دوم رئولوژی ایران نسبت به دوره نخست برگزاری آن، خبر داد و گفت: تنوع مقالات رسیده به دبیرخانه این کارگاه با توجه به گستردگی بین رشته‌ای این علم بسیار حائز اهمیّت است.

وی اظهار داشت: رئولوژی پلیمرهای مصنوعی و زیستی، رئولوژی مواد غذایی، رئومتری، رئولوژی مذاب‌ها و محلول‌های پلیمری، رئولوژی سوسپانسیون‌ها و امولسیون‌ها ، شبیه‌سازی مولکولی پلیمرهای زنجیری، تأثیر نانوذرات در تغییر خواص رئولوژیک سیالات مرکب از مهم‌ترین موضوعات مورد بررسی در دومین کارگاه رئولوژی ایران است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از نتایج بر گزاری نخستین کارگاه رئولوژی ایران را شکل‌گیری «انجمن رئولوژی ایران» دانست و گفت: برگزاری دومین کارگاه رئولوژی ایران زمینه‌ساز افزایش فعالیت‌های آموزشی پژوهشی در زمینه علمی و فنی است.

وی با بیان اینکه این کارگاه از فردا به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود، گفت: در این کارگاه «پرفسور رونالد لارسون»، استاد برجسته دانشگاه میشیگان امریکا به عنوان سخنران کلیدی حضور به هم می‌رساند.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول