اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

هشدار جنبش 6 آوریل درباره تعویق انتخابات به شورای نظامی مصر

خبرگزاری فارس: جنبش 6 آوریل درباره تعویق انتخابات ریاست‌جمهوری به شورای عالی نظامی حاکم در مصر هشدار داد، این جنبش با اشاره به حمایت این شورا از مزدوران و هرج و مرج طلبان تاکید کرد مسئولیت تمام حوادث خشونت‌بار برعهده این شوراست.

هشدار جنبش 6 آوریل درباره تعویق انتخابات به شورای نظامی مصر

"احمد ماهر"، بنیانگذار جنبش 6 آوریل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره تاکید کرد، بی‌تردید شورای عالی نظامی حاکم در مصر مسئول تمام حوادث جاری در میدان العباسیه است.

بنیانگذار جنبش 6 آوریل در ادامه گفت: شورای عالی نظامی می‌بایست در برخورد با حوادث جاری در کشور خویشتن‌داری بیشتری از خود نشان می‌داد و به هیچ وجه از خشونت مفرط در قبال تظاهرات‌کنندگان استفاده نمی‌کرد، اگرچه در این‌باره توجیه می‌کند که برخی از تظاهرات‌کنندگان درصدد حمله به وزارت دفاع بودند، اما واقعیت امر این است که اصلا چنین ادعایی صحت ندارد و چنین حادثه‌ای روی نداده و هیچ کس قصد حمله به وزارت دفاع آنگونه که شورای عالی نظامی ترویج می‌کند، را نداشت. 

احمد ماهر در ادامه تاکید کرد که شورای عالی نظامی مصر می‌توانست مانع وقوع آن حوادث خشونت‌بار شود و اگر از ابتدای درگیری وارد عمل می‌شد،‌ بی‌تردید مانع بروز خشونت‌ها و کشتار تحصن‌کنندگان در میدان العباسیه می‌شد، اما این شورا در عمل روی به مزدوران آورد و به آنها اجازه داد، هر آنچه بخواهند در این میدان انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه این اولین باری نیست که شورای عالی نظامی مصر به این ترفند روی می‌آورد گفت: مسلح بودن مزدوران مهمترین دلیل وقوع حوادث 23 جولای 2011 و حوادث خیابان محمد محمود و همچنین حوادث مجلس نخست‌ وزیری و آمفی تئاتر بالون بود.

بنیانگذار جنبش 6 آوریل گفت: وزارت داخلی و همچنین دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کنونی مصر به خوبی می‌دانند که این گروه‌های مزدور را چگونه سازماندهی کنند؛ گروه‌هایی که رژیم حسنی مبارک از آنها پیش از انقلاب برای تقلب در انتخابات استفاده می‌کرد و هم اکنون از آنها برای ضربه زدن به ریشه انقلاب و نیروهای انقلابی استفاده می‌شود و این مهمترین دلیل وقوع بسیاری از مصایب در بیش از یک سال اخیر و از زمان پیروزی انقلاب مصر تاکنون بوده است.

وی گفت: شورای عالی نظامی مصر می‌بایست دستور بازداشت آنها را صادر می‌کرد یا اگر واقعا آنگونه که ادعا می‌کند، به فکر منافع ملی مصر است، دست کم مانع از کشتار تحصن‌کنندگان توسط آنها می‌شد.

بر این اساس ماهر تاکید کرد: اگر آنگونه که شورای عالی نظامی ادعا می‌کند، نگران منافع است، باید عاملان حوادث محمد محمود و نخست‌ وزیری و العباسیه و همچنین افسرانی که در کشتار جوانان مصر دست داشتند را بازداشت، محاکمه و مجازات کند.

همچنین وی نسبت به هرگونه تلاش برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری در مصر به هر دلیل و تحت هر عنوان هشدار داد و گفت که این اقدام عواقب وخیمی برای همه به دنبال خواهد داشت.

ماهر تاکید کرد که انقلاب مصر هرقدر هم که شورای عالی نظامی تلاش کند و هرقدر در این‌باره توطئه چیده شود و حوادثی چون العباسیه روی دهد، شکست ناپذیر است و باید تمام کسانی‌که در این حوادث از خیابان العباسیه و داخل مسجد همجوار آن بازداشت شدند، آزاد شوند.

وی همچنین بر رد محاکمه نظامی غیرنظامیان و شهروندان مصری در هر شرایطی تاکید کرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول