اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین ستاد احیای امر به معروف سیستان‌وبلوچستان:

زنان رهبری جامعه را بر عهده دارند

خبرگزاری فارس: جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان گفت: زن نقش رهبری جامعه را برعهده دارد زیرا رهبر در دامن زن متعهد و با ایمان تربیت می‌شود.

زنان رهبری جامعه را بر عهده دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، موسی سنچولی صبح امروز در نخستین گردهمایی کمیته بانوان سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: نقش حقیقی بانوان، بیش از آنچه که می‌بینیم و می‌شنویم است و باید زن را در جایگاه واقعی خود که اسلام تعیین کرده ببینیم و از زن کاری را بخواهیم که خداوند او را برای آن آفریده، که همانا تربیت است.

وی با بیان اینکه جوامع بشری از ابتدا نتوانستند ظرفیت فوق‌العاده‌ای که در وجود زن قرار داده شده را به خوبی درک کنند، افزود: اگر تاریخ را مملو از مظلومیت‌های بانوان می‌بینیم به خاطر عدم درک و شناخت بشر از ظرفیت‌های وجودی آنها است.

وی ادامه داد: تنها انبیا و اولیای خداوند با محدودیت‌هایی که هر کدام در زمان خودشان با آنها مواجه بودند، توانستند ظرفیت‌های بانوان را به نمایش بگذارند.

سنچولی با اشاره به این جمله امام خمینی(ره) که «از دامن زن مرد به معراج می‌رود»، تصریح کرد: نباید نقش بانوان را در هدایت، تعلیم و تربیت آحاد جامعه دست کم بگیریم. زن نقش رهبری جامعه را برعهده دارد، چراکه رهبر در دامن زن متعهد و با ایمان تربیت می‌شود.

وی با انتقاد از رواج مکتب فمینیسم در غرب اظهار داشت: این طرز تفکر باعث فروپاشی کانون خانواده در کشورهای غربی و اروپایی شده و آنها می‌کوشند تا این فرهنگ غلط دامنگیر جوامع اسلامی هم شود.

وی تاکید کرد: اگر آحاد جامعه از هر فیلم و سریالی که اشاعه کننده‌ فرهنگ فمینیسم است و با ظرافت تمام احکام اسلام و ارزش‌ها را زیر سئوال می‌برد و ضد تبلیغ می‌کند استقبال نکنند، اعتراض کنند، انتقاد کنند، اصلاح را مطالبه کنند، خودش امر به معروف و نهی از منکر می‌شود.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان به نقش زن در ایجاد انقلاب‌ها در کشورهای عربی و اسلامی اشاره کرد و گفت: غرب به نام فمینیسم و دفاع از حقوق زنان، حرمت آنان را پایمال کرده و شکسته است.

سنچولی زن را معلم بشریت توصیف کرد و گفت: خداوند زن را آفرید تا مرد را تربیت کند نه اینکه با ورود به محیط کاری غیرمرتبط، جایگاه و کرامت واقعی خودش را از دست بدهد.

وی تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه یک دستگاه و یک اداره نیست بلکه فریضه‌ای است که همه در مقابل آن مسئول هستیم به‌ویژه تذکر لسانی با روش خاص و معتدل که خیرخواهانه و در مخاطب تأثیرگذار باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه همه باید در مقابل منکرات حساس بوده و عکس‌العمل نشان دهند، افزود: بهترین راهکار مقابله با منکرات، استفاده از تذکر زبانی است و باید به استفاده از این روش روی آوریم و این روش را در سطح جامعه نهادینه کنیم.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول