اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفرای کشورهای آمریکای لاتین از بندر بوشهر دیدن کردند

خبرگزاری فارس: سفرای هفت کشور آمریکای لاتین در ادامه سفر خود به استان بوشهر از بندر بوشهر بازدید کردند.

سفرای کشورهای آمریکای لاتین از بندر بوشهر دیدن کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سفرای حاضر عصر یکشنبه در بدو ورود به بندر بوشهر مورد استقبال مدیران بندر بوشهر قرار گرفتند و سپس در سالن اجتماعات این اداره کل، مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گزارشی از فعالیت‌های بندر بوشهر ارائه کرد.

مدیرکل آمریکای لاتین وزارت امور خارجه در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های بندر بوشهر گفت: تنوع بندری در بوشهر نشان از ظرفیت بالای ایران در فعالیت‌های بندری است.

کامبیز جلالی افزود: حجم فعالیت‌های بندری در بوشهر قابل توجه است و شاهد رشد چشمگیری بوده‌ایم که حاکی از تلاش مدیران بنادر و دریانوردی بوشهر برای توسعه بندر بوده است.

وی تصریح کرد: افزایش توان تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر به میزان 4 میلیون تن آماری افتخارآمیز است که می‌توان از این ظرفیت در تعامل با دیگر کشورها استفاده کرد.

مدیرکل آمریکای لاتین وزارت امور خارجه اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد افتتاح جاده دسترسی به جزیره نگین بوشهر به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی بندر بوشهر باشیم.

جلالی اضافه کرد: کانال دسترسی بندر بوشهر و اسکله‌هایی با ظرفیت 30 هزار تن بندر بوشهر از استانداردهای لازم برخوردار هستند که نشان از ظرفیت بالای بندر بوشهر در فعالیت‌های بندری و دریایی است.

بنـدر بوشهر در منتهى‌الیـه شمال شبه جزیره‌اى نسبتا کوچک در سواحل خلیج‌فارس در نقطه‌اى به مختصات 28 درجه و 58 دقیقه شمالى، 50 درجه و 50 دقیقه شرقى واقع شده است طول این شبه جزیره 14 کیلومتر است.

عمق آب در لنگرگاه خارجى 10.8 متر است که از طریق کانال خارجى به طول 9 هزار و 200 متر به لنگرگاه داخلى و از لنگرگاه داخلى به وسیله کانال داخلى به طول 3 هزار و 900 متر به خور سلطانى و اسکله بندر بوشهر و از آنجا به خور پودر منتهى می‌شود.

سفرای هفت کشور آمریکای لاتین فردا در ادامه سفر به استان بوشهر به عسلویه سفر می‌کنند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول