اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی

528 معلم نمونه لرستانی مورد تجلیل قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان لرستانی 528 معلم نمونه لرستانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

528 معلم نمونه لرستانی مورد تجلیل قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان عصر امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه لرستانی در خرم‌آباد گفت: رفع و یا کاهش کاستی‌ها و مشکلات رفاهی معلمان و فرهنگیان برای فراهم شدن بستر مناسب تعلیم و تربیت در جامعه، امری مهم و حیاتی است که باید همواره مورد توجه مسئولان باشد.

حسن شریعت‌نژاد اظهار داشت: برهمین اساس تامین و فراهم کردن امکانات و نیازهای رفاهی و اجتماعی معلمان برای رفع دغدغه معیشتی و اقتصادی فرهنگیان و تامین امنیت و آرامش آنها برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان بسیار مهم و اثربخش است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: شهید مطهری همواره از تفکرات دو گروه متحجر و روشنفکر بی‌دین رنج می‌برد و به همین دلیل معلمان باید ابعاد و زوایای زندگی این شهید بزرگوار را به خوبی برای نسل جوان تبیین کنند.

وی افزود: شهید مطهری برای تمام‌ جهانیان به عنوان یک الگو مطرح شده و ابعاد شخصیتی ایشان می تواند موجب تحول در زندگی همه انسان‌ها شود.

شریعت‌نژاد اظهار داشت: از آنجا که معلمان در ردیف اقشار فرهیخته و فهیم جامعه محسوب می‌شوند، تامین امکانات رفاهی این قشر موجب پرورش جوانان و نوجوانان فهیم، خلاق و مبتکر برای ساختن فردای این کشور می‌شود.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: یکی از اقدامات قابل تقدیر و تحسین نظام مقدس جمهوری اسلامی در بحث تکریم جایگاه معلمان نامگذاری سالروز شهادت استاد شهید مطهری به نام روز معلم است.

علی ماکنعلی یادآور شد: معلم انسانی سرشار از محبت،‌ عطوفت، مهربانی، لیاقت، ‌شایستگی، معرفت و بزرگواری است.

وی تصریح کرد: شغل معلمی با هیچ شغلی قابل قیاس نیست و هدایت و تربیت افراد جامعه به عنوان یکی از برنامه‌های اصولی معلمان به شمار می‌رود.

ماکنعلی افزود: باید معلم در تمام زمان‌ها و مکان‌ها بایستی مورد تکریم و تجلیل قرار گیرد و هفته معلم فرصت مناسبی برای تجلیل از نقش معلم و شخصیت فرهنگی و معنوی آنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به عملکرد سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به اقدامات انجام شده سال 90 در حوزه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی، این سال را می‌توان سال طلایی ساخت، توسعه و بهسازی فضاهای آموزشی نامگذاری کرد.

ماکنعلی یادآورشد: سال گذشته 60 هزار مترمربع فضای آموزشی در استان لرستان احداث شده که شامل 250 پروژه با 800 کلاس درس بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای احداث این واحدهای آموزشی حدود 3 هزار میلیارد ریال هزینه شده است، ‌افزود: این اقدام موجب بروز تحولی اساسی در حوزه مراکز آموزشی و رفاه دانش‌آموزان لرستانی شده است.

وی در ادامه به برنامه‌های سال 91 آموزش و پرورش لرستان اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، تحول بنیادین آموزش و پرورش آغاز شده و برای تحقق این مهم تاکنون 290 طرح در آموزش و پرورش اجرایی شده است.

ماکنعلی با اشاره به اینکه سند این تحولات تهیه و تدوین شده، گفت: تهیه و تدوین سند تحول بنیادین، ‌تدوین اساسنامه پیگیری دانشگاه فرهنگیان، ‌مدارس قرآنی، ‌مجتمع های آموزشی،‌ معاونت آموزش ابتدایی،‌ ریشه کنی بیسوادی، ‌طرح هوشمندسازی مدارس، ‌توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی و استقرار ساختار جدید نظام آموزشی 3-3-6 از جمله برنامه‌های اساسی در راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

در این آیین از 528 معلم نمونه در مراحل کشوری، استانی و شهرستان تقدیر شد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول