اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش شورای نظامی مصر برای ارتباط دادن اعتراضات مردمی به القاعده

خبرگزاری فارس: ارتش مصر مدعی شده که برادر رهبر القاعد یکی از عوامل ناآرامی‌ها اخیر در قاهره بوده و این درحالی است که مردم شورای نظامی را مسئول کشته شدن 20 نفر در درگیری‌های اخیر می‌دانند.

تلاش شورای نظامی مصر برای ارتباط دادن اعتراضات مردمی به القاعده

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از تلویزیون العربیه، ارتش مصر مدعی شده که چندین نفر از افراد دستگیر شده در طی درگیری‌های روزهای اخیر در قاهره به دنبال اشغال ساختمان وزارت دفاع بوده‌اند.

این درحالی است که انقلابیون مصر ارتش و شورای نظامی حاکم را به دلیل ناتوانی در تامین امنیت مردم مقصر می دانند.

همچنین ارتش مصر اعلام کرده که در میان متهمان برادر رئیس القاعده نیز حضور دارد تا اینگونه اعتراضات مردم را با القاعده معرفی کنند.

از سوی دیگر حازم ابواسماعیل نامزد رد صلاحیت شده سلفی‌های مصر خبر منتشر شده درباره دستگیری‌اش را تکذیب کرد و اعلام کرد که تاکنون شورای نظامی وی را برای ارائه توضیح درمورد حوادث اخیر قاهره فرانخوانده است.

طرفداران ابواسماعیل پس از آنکه نامزد مورد حمایتشان توسط شورای نظامی به دلیل تابعیت غیر مصری مادرش رد صلاحیت شد، در مقابل ساختمان وزارت دفاع در منطقه العباسیه قاهره تجمع کردند، این تجمع با حمله افراد مزدور به مردم به خشونت کشیده شد و طی این درگیری‌ها 20 نفر کشته و 100 نفر زخمی شدند.

ابواسماعیل در ادامه رسانه های تصویری در مصر را متهم کرده که با هماهنگی شورای نظامی برخی شبکه‌ها درحال حمایت از برخی نامزدهای انتخاباتی مورد حمایت نظامیان هستند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول