اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

معاون وزیر خارجه روسیه:

طرح عنان و کنترل سازمان ملل در سوریه موثر واقع شده است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که طرح "کوفی عنان" و کنترل سازمان ملل در راستای حل و فصل اوضاع در سوریه از هم اکنون موثر واقع شده است.

طرح عنان و کنترل سازمان ملل در سوریه موثر واقع شده است

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که طرح "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه کشورهای عربی برای حل و فصل مناقشه در سوریه کارآمد بوده و کنترل ناظرین اعزامی سازمان ملل متحد بر آتش‌بس در این کشور موثر واقع شده است.

گاتیلوف امروز در صفحه «توئیتر» خود نوشت: ریاست مامورین نظارت سازمان ملل متحد در سوریه این واقعیت را پذیرفته است که وسعت خشونت‌ها در سوریه به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است و این به معنای آن است که طرح کوفی عنان و کنترل سازمان ملل موثر واقع شده است.

پیش از این نیز رسانه‌های گروهی اعلام کردند که دولت سوریه تعداد 265 نفر از زندانیان متهم به شرکت در اقدامات ضددولتی را آزاد کرده است. مقامات دمشق یادآور شدند که تمامی افراد آزاد شده کسانی هستند که دستشان به خون آلوده نشده است. "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه نیز در تاریخ 4 ماه مه فراریان را مورد عفو قرار داد.

البته در این بین سخنگوی نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در مسائل سوریه اعلام کرده است که اوضاع در این کشور همچنان بی‌ثبات و شکننده است، ولی ادامه تلاش‌های میانجی‌گرانه برای بازگشت اوضاع به جریان سیاسی با موفقیت همراه بوده است.

"الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز جمعه اعلام کرد: علی‌رغم آنکه توافقنامه مربوط به آتش‌بس بر اساس طرح کوفی عنان بطور کامل رعایت نمی‌شود و ناظرین اعزامی سازمان ملل به این کشور نقض آتش‌بس از سوی هر دو طرف مناقشه داخلی در سوریه را ثبت کرده‌اند، ولی در مجموع سطح خشونت‌ها در این کشور به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول