اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

نهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد مالی-۲۳

اخذ آخرین دفاع از متهم به تحصیل مال نامشروع/ وکیل: موکلم را تبرئه کنید

خبرگزاری فارس: آخرین دفاعیات متهم به تحصیل مال ‌نامشروع به مبلغ ۳۵ میلیارد ریال اخذ شد و این در حالی بود که وکیل متهم از دادگاه تقاضای برائت موکلش را داشت.

اخذ آخرین دفاع از متهم به تحصیل مال نامشروع/ وکیل: موکلم را تبرئه کنید

به گزارش خبرنگار قضایی فارس؛ نهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد مالی 3 هزار میلیارد تومانی در حالی در نوبت بعدازظهر برگزار شد که وکیل متهم «ی ـ م» مدیرکل قبلی شرکت فولاد فام‌ اسپادانا به دفاع از موکل خود پرداخت.

وی در دفاعیاتش با اشاره به این مطلب که مه‌آفرید با عظمتی که داشته است هیچ گاه اجازه نمی‌داد که فردی به نام موکل من پستی کلیدی در دم‌ودستگاهش داشته باشد گفت: چگونه است که در کیفر خواست به موکل من اتهام کلاهبرداری داشته باشیم.

وی گفت: تمام زندگی موکل من به 500 میلیون هم نمی‌رسد چه برسد به اینکه 11 تریلیارد ریال به وی اتهام تحصیل مال نامشروع بزنند.

وکیل متهم با اعلام این مطلب که مبنای صدور کیفر خواست غلط و اشتباه بوده است گفت: در کیفر خواست اشاره شده که موکل من در گشایش 57 فقره اعتبارات اسنادی نقش داشته است در حالی که این عدد تنها 13 مورد بوده است.

وی گفت: تمام وجوه حاصل از گشایش اعتبارات اسنادی به گروه آریا واریز شده است و هیچ پولی در اختیار موکل من نبوده است حالا اینکه به موکل من اتهام مال نامشروع زده شده است.

قاضی از وکیل متهم پرسید به نظر شما اگر اتفاقی نیفتاده است و به نظر شما 3 هزار میلیارد تومان از بانک خارج نشده است چرا مدیرعامل بانک ملی فرار کرده است.

وکیل گفت: من نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم آیا وزیرانی را که در این پرونده نقش دارند و دیگر مسئولان خاص بودند که نتوانستند موضوع 3 هزار میلیارد تومان پول مشکوک را کشف کنند.

در بخش دیگری از این جلسه متهم در جایگاه قرار گرفت تا آخرین دفاعیات خودشان را اعلام کنند.

قاضی بار دیگر به وی تفهیم اتهام کرد و از وی خواست آخرین دفاع خود را بگوید.

متهم «ی ـ م» بار دیگر موضوع 13 فقره گشایش اسنادی و واریز شدن پول ان به حساب امیرمنصور آریا را خاطر نشان کرد و گفت: من فقط کارهای اجرایی را انجام می‌دادم.

متهم گفت: اظهارات قبلی خودم را قبول دارم و باید بگویم شرکت فولاد فام اسپادانا را تنها به مبلغ 3 میلیارد تومان که ارزش واقعی آن بود فروختیم. «ی ـ م » درباره پولشویی و کلاهبرداری توضیحاتی ارائه کرد و گفت: من از پولشویی به هیچ عنوان اطلاعی نداشتم و فکر می‌کنم بانک مرکزی درجریان امور است.

درباره کلاهبرداری هم باید بگویم وقتی امیر منصور آریا گروه ملی فولاد را خرید و بانک تأسیس کرد من از کجا باید می‌دانستم که اینها همه تخلف بوده است.

متهم بار دیگر خاطر نشان کرد: من حتی یک ریال هم پول نگرفته‌ام و بابت همه پولی که از این گروه گرفته‌ام کار کرده‌ام.

در بخش پایان آخرین دفاعیات متهم وکیل وی گفت: به خاطر طولانی شدن جلسه دادگاه من از صحبت‌هایم کوتاه می‌آیم و جواب دادستان را نمی‌دهم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول