اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گزارش خبرنگار فارس از دمشق

انتخابات پارلمانی سوریه؛ نمایش اقتدار و گام بزرگ اصلاحات

خبرگزاری فارس: مردم سوریه فردا (دوشنبه) در سایه ادامه فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی که در مسیر روند اصلاحات در این کشور سنگ‌اندازی می‌کنند در انتخابات پارلمانی این کشور شرکت می‌کنند.

انتخابات پارلمانی سوریه؛ نمایش اقتدار و گام بزرگ اصلاحات

به گزارش خبرنگار فارس در دمشق، کم‌تر از 24 ساعت به شروع انتخابات پارلمانی سوریه باقی مانده است، صحنه سیاسی انتخابات کنونی این کشور با انتخابات پیشین کاملا متفاوت است چرا که 9 حزب سیاسی جدید به میدان رقابت انتخاباتی وارد شدند و بسیاری از روسا و اعضای این احزاب در شبکه‌های تلویزیونی رسمی و خصوصی به مبارزات تبلیغاتی مشغولند و این جلوه واقعیت سیاسی جدید در سوریه را به نمایش می‌گذارد.

مردم سوریه با وجود تلاش‌های گروه‌های تروریستی برای ایجاد ناامنی عزم خود را برای شرکت گسترده در انتخابات جزم کرده‌اند چرا که انتخابات را بخشی از راه حل سیاسی بحرانی می‌‌دانند که بیش از یک سال است سوریه را درگیر کرده است.

مردم سوریه می‌خواهند پارلمان نهاد قانون‌گذار واقعی، فعال، بانفوذ و صاحب مقام باشد و نیازها و مشکلات شهروندان را بیان کند و قوه مجریه را وادار کند به حقوق آنها احترام گذارد و خواسته‌هایشان را پاسخ دهد.

شهروندان سوری سطح بالای آگاهی سیاسی خود را پس از تایید شرکت در انتخابات ثابت کرده‌اند و این امر همبستگی نیروهای سیاسی منطقه‌ای جهانی و ملی با سوریه را راحت‌تر می‌کند.

‏ با نزدیک شدن به زمان انتخابات آمادگی‌های رسمی برای این مهم کامل شده است شمار نامزدهای این انتخابات از همه احزاب دستکم به 6 هزار تن از جمع هفت هزار و 195 نامزد می‌‌رسد که  720 نفر آن را زنان شامل می‌شوند.

این در حالی است که تعداد حوزه‌های انتخابیه در همه استان‌ها نزدیک به 12 هزار و 152 مرکز است و احزابی که مجوز شرکت در انتخابات را گرفته‌اند با ثبت نام از اعضای خود در فهرست‌های نامزدهای استان‌ها به تبلیغات انتخاباتی مشغول بودند.

همه احزاب شرکت‌کننده حس رضایت‌بخشی از شرایط انتخاباتی حاکم بر کشور دارند به ویژه که رسانه سوریه نیز با دعوت از همه نامزدها برای معرفی برنامه‌ها و بیانات انتخاباتی خود در این زمینه نقش مثبتی را ایفا کرده است.

موضوع قابل توجه در انتخابات سوریه این است که این کشور با وجود اینکه هدف توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن بر ثباتش قرار گرفته است اما همچنان در روند اصلاحات پیش می‌رود و انتخابات پارلمانی گام جدیدی در مسیر اصلاح و توسعه کشور است به ویژه که این انتخابات به دنبال صدور قوانین مربوط به احزاب و انتخابات و بلی گفتن مردم سوریه به همه‌پرسی قانون اساسی برگزار می‌شود.

اگرچه گروه‌های تروریستی در مبارزات انتخاباتی سنگ‌اندازی می‌کنند و نامزدها را هدف می‌گیرند، یکی از نامزدها را در درعا کشته‌اند، به منازل نامزدها در چند شهر حمله می‌کنند و یا به حملات خود علیه نیروهای امنیتی و ارتش شدت می‌بخشند و به ترور افسران عالی‌رتبه ارتش و شخصیت‌های علمی ادامه می‌دهند اما در تعطیل کردن صحنه به نمایش گذاشتن دموکراسی در سوریه ناکام ماندند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول