اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فارس گزارش می‌دهد

14 میلیون سوری فردا پای صندوقهای رای/ آمادگی کامل مسئولان سوری برای برگزاری انتخابات

خبرگزاری فارس: درحالی که 14 میلیون سوری فردا برای انتخاب نمایندگان خود در پارلمان به پای صندوقهای رای می روند، مسئولان سوریه اعلام کردند که همه مقدمات لازم را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات مهیا کرده اند.

14 میلیون سوری فردا پای صندوقهای رای/ آمادگی کامل مسئولان سوری برای برگزاری انتخابات

به گزارش فارس، "حسن الجلالی" معاون وزیر کشور سوریه گفت: 12 هزار و 152 مرکز رای گیری در همه استانها برای مردم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: وزارت کشور همه مقدمات و مستلزمات لازم برای برگزاری انتخابات از تهیه صندوقهای رای گیری و مرکب محرمانه ویژه انتخابات گرفته تا پرده های اتاقک های مراکز انتخاباتی و برگه های رای گیری و اسامی نامزدها را مهیا کرده است.

الجلالی تصریح کرد: وزارت کشور همه مستلزمات لازم را به استانداران تحویل داده است تا آنها را در مراکز انتخاباتی توزیع کنند.

وی تصریح کرد: جمعیت سوریه 23 میلیون نفر و سن واجدین شرایط برای رای دادن 18 سال به بالا است و مجموع واجدین شرایط 14 میلیون و 788 هزار و 644 نفر از جمله سوریهای مقیم خارج و نظامیان ارتش و پلیس می باشند که در دوره خدمت نظامی حق رای دادن ندارند .

معاون وزیر کشور گفت: سوریهای مقیم خارج از کشور که تمایل به شرکت در انتخابات دارند یا شهروندانی که قصد ورود یا عزیمت به خارج از کشور دارند می توانند در مراکز رای گیری مستقر در گذرگاههای مرزی زمینی، هوایی و دریایی رای دهند به شرط اینکه نامزدهای همان حوزه انتخابیه محل رای دادن را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: انتخابات فقط براساس کارتهای شناسایی برگزار خواهد شد و هریک از شهروندان می تواند در حوزه انتخابیه محل خود رای دهد به شرط اینکه مدارک مربوط به اقامت خود در محل آن حوزه انتخابیه را ارایه کند.

الجلالی گفت: هماهنگی کامل بین وزارت کشور و کمیته عالی انتخابات درباره روند انتخابات وجود دارد زیرا این کمیته کار نظارت قضایی بر انتخابات را برعهده خواهد داشت.

معاون وزیر کشور سوریه گفت که سه مرکز رای‌گیری جدید به حوزه‌های رای‌گیری در پایتخت افزوده‌ خواهند شد و این امر برای جلوگیری از ازدحام بیش از اندازه مردم و برگزاری انتخابات در آرامش و با کیفیتی مناسب است.

در همین حال، "نذیر خیرالله" قاضی و رئیس کمیته قضایی در دمشق درباره مراکز انتخاباتی و نامزدهای این استان گفت: تعداد مراکز رای‌گیری 791 و تعداد نامزدهای کنونی بالغ بر 900 نفر است که برای گرفتن 29 کرسی متعلق به استان دمشق با یکدیگر رقابت خواهند کرد ضمن اینکه یک میلیون و 986 هزار 35 نفر در این استان مجاز به رای دادن هستند. در حومه دمشق نیز 641 مرکز رای‌گیری برای رای دادن یک میلیون و 143 هزار و 979 شهروند آماده رای‌گیری هستند.

"احمد ابراهیم" یکی از مقامات محلی استان "طرطوس" نیز گفت که تعداد حوزه‌های رای‌گیری در این استان به 717 عدد و تعداد افراد مجاز به شرکت در انتخابات 670 هزار و 113 نفر و تعداد نامزدها 380 نفر است.

بر اساس این گزارش، تعداد مراکز رای‌گیری در استان "اللاذقیة"، 817 حوزه است که 260 عدد آن در داخل شهر لاذقیه، 127 مرکز در منطقه "القرادحة"، 76 عدد در "الحفة"، 197 عدد در "جبلة"، 148 عدد در منطقه "اللاذقیة"، 9 مرکز در دانشگاه این شهر خواهد بود. 665 نامزد نیز در این انتخابات با یکدیگر رقابت خواهند کرد و 863 هزار و 180 نفر مجاز به شرکت در انتخابات هستند.

در استان "ادلب" نیز یک میلیون و 148 هزار و 384 نفر مجاز به شرکت در انتخابات هستند و تعداد نامزدها 171 نفر هستند و 103 مرکز رای‌گیری در 7 ماه می جاری آماده اخذ آراء مردمی است.

استان "القنیطره" نیز با 175 مرکز رای‌گیری آماده اخذ آراء مردم است و 302 هزار و 790 نفر می‌توانند برای انتخاب 170 نماینده در انتخابات شرکت کنند.

استان حماة نیز با 1000 صندوق رای‌گیری در 1000 مرکز رای‌گیری برای اخذ آراء یک میلیون و 280 هزار و 51 نفر از کسانی که مجاز به شرکت در انتخابات هستند، اعلام آمادگی کرده است و تعداد نامزدهای این اسالت 482 نفر است.

استان حلب نیز در روز انتخابات با 455 صندوق رای‌گیری در شهر حلب و 955 صندوق در مناطق مختلف این استان از جمله "جبل سمعان"، "الأتارب"، "السفیرة"، "دیر حافر"، "الباب"، "منبج"، "جرابلس"، "عین العرب"، "عفرین" و "إعزاز" آماده برگزاری انتخاباتی آرام و شفاف است. تعداد افراد مجاز به شرکت در انتخابات در شهر حلب به یک میلیون و 200 هزار و 698 نفر و در سایر مناطق استان به 2 میلیون و 232 هزار و 867 نفر می‌رسد.

فرماندار استان "الرقة" نیز گفت که تعداد نامزدهای این استان به 317 نفر می‌رسد که در دو بخش الف و باء با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا 8 کرسی پارلمانی را به خود اختصاص دهند. تعداد شرکت کنندگان در انتخابات نیز 565 هزار و 428 نفر است و 510 مرکز انتخاباتی برای روی 7 می تجهیز شده‌اند.

در استان "السویداء" نیز 339 هزار و 662 نفر می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و تعداد مرکز رای‌گیری نیز 309 عدد است.

استان "دیرالزور" نیز شاهد رقابت 167 نامزد برای کسب 14 کرسی پارلمانی خواهد بود و 167 مرکز انتخاباتی با 656 صندوق آماده رای‌گیری است و 973 هزار و 209 نفر نیز مجاز به شرکت در انتخابات هستند.

استان درعا نیز شاهد رقابت 126 نامزد خواهد بود و 633 هزار و 507 نفر مجاز به شرکت در انتخابات هستند و 223 مرکز رای‌گیری آماده اخذ آراء مردم هستند.

استان "الحسکة" نیز شاهد رقابت 367 نامزد برای کسب 14 کرسی پارلمانی خواهد بود. تعداد افراد مجاز به شرکت در انتخابات یک میلیون و 4 هزار و 585 نفر است و تعداد مراکز رای‌گیری به 759 عدد می‌رسد.

استان "حمص" نیز با 627 مرکز رای‌گیری آماده برگزاری انتخابات و رقابت 490 نامزد است و تعداد افراد مجاز به شرکت در انتخابات در این استان به یک میلیون و 331 هزار و 556 نفر می‌رسد.

در انتخابات های پیشین سوریه تنها ده حزب در چارچوب «جبهه پیشرو ملی» و با رهبری حزب بعث رقابت می کردند. این جبهه در انتخابات پیشین اکثریت کرسی ها را به خود اختصاص ‌می‌داد. در انتخابات پیشین،‌ «جبهه پیشرو ملی» فهرست واحدی را ارائه می کرد و رای دهندگان تنها می‌توانستند اسامی دیگر نامزدهای مستقل را در ذیل فهرست نامزدهای معرفی شده از سوی این جبهه نوشته و در صندوق‌های رای بیندازند.

بر اساس قانون جدید انتخابات در سوریه،‌ یازده حزب جدید امکان حضور در رقابت های انتخاباتی را پیدا کرده اند.

اسامی چهره های جوان جدیدی در فهرست های نامزدها مشاهده می شود که برای فعالیت زیر سقف پارلمان به منظور رسیدگی به دغدغه های جوانان تلاش می کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول