اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سرکرده منافقین خواستار توقف روند تخلیه اشرف شد

خبرگزاری فارس: سرکرده گروهک تروریستی منافقین خواستار توقف روند تخلیه اردوگاه اشرف بر اساس توافق‌های بین‌المللی صورت گرفته شد.

سرکرده منافقین خواستار توقف روند تخلیه اشرف شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از انتقال گروه پنجم ساکنان اردوگاه اشرف به پایگاه "لیبرتی"، "مریم رجوی" سرکرده گروهک تروریستی منافقان از اعضای این گروهک خواست که روند انتقال به "لیبرتی" را متوقف کنند تا تمام توافق‌های صورت گرفته اجرایی شود.

عصر جمعه گذشته، 400 نفر از عناصر این گروهک تروریستی از پایگاه اشرف در "دیالی" به پایگاه "لیبرتی" منتقل شدند. اما رجوی ادعا می‌کند که برخورد درستی با این افراد صورت نگرفته است و با آنها مانند اسرا برخورد شده نه پناهنده.

سرکرده منافقان همچنین از مصادره و توقیف دارایی‌های اردوگاه اشرف که همگی در واقع متعلق به ملت عراق هستند و در دوره صدام به این مزدوران داده شده است، بسیار خشمگین و ناراضی است به همین دلیل با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف روند تخلیه کمپ اشرف از یک سو و دخالت دبیرکل سازمان ملل و مقامات مسئول آمریکایی از دیگر سو، شد.

اردوگاه اشرف در دوره صدام بنا شد و حدود 3400 عضو منافقان را در خود جای داده بود. این اردوگاه دارای فرودگاه نیز هست و در اواخر جنگ تحمیلی عراق علیه ایران برای پرواز بالگردها و جنگنده های رژیم بعث در جنگ استفاده می شد.

انتقال اعضای گروهک تروریستی منافقان از اردوگاه اشرف در پی افزایش خشم و انزجار مردم دیاله و تاکید ها بر اخراج این تروریستها صورت گرفته است، دولت عراق انتقال این افراد به لیبرتی را اولین گام برای اخراج نهایی آنها از کشور قلمداد و بر عزم خود برای انجام این کار تاکید کرده است.

گروهک تروریستی منافقان علاوه بر اقدامات تروریستی علیه ملت ایران در همکاری با رژیم دیکتاتوری بعث سابق و القاعده جنایتهای فراوانی نیز علیه ملت عراق مرتکب شد.

شخصیتهای سیاسی و تحلیلگران عراقی ضمن تاکید مجدد بر غیر قانونی بودن حضور گروهک منافقان در خاک عراق، خروج آنها از اردوگاه اشرف را آغاز فروپاشی این گروهک دانسته اند.

نخست وزیر عراق، 12 دسامبر 2011 به اعضای گروهک تروریستی منافقین تا پایان سال فرصت داده بود به فکر مکان دیگری برای خود باشند، مالکی تصریح کرده بود این سازمان، گروهی تروریستی و غیر قانونی است، زیرا دست به انجام عملیات تروریستی در ایران و دخالت در امور عراق می‌زند.

سازمان ملل متحد نیز ششم دسامبر 2011 از دولت عراق درخواست کرده بود زمانی را که برای تخلیه اردوگاه اشرف تعیین کرده بود، تمدید کند تا زمان کافی برای دستیابی به راهی برای حل این مشکل وجود داشته باشد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول