اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مؤسسه پیوست‌نگاری افق:

همه مسئولان در مقابل تغییرات فرهنگی مسئول هستند

خبرگزاری فارس: مدیر مؤسسه پیوست‌نگاری افق گفت: همه مدیران مسئول فرهنگ هستند، هیچ سازمانی در تغییرات فرهنگی جامعه بی‌طرف نیست و مدیران همه مسئولند.

همه مسئولان در مقابل تغییرات فرهنگی مسئول هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حسن بنیانیان عصر امروز در همایش پیوست‌نگاری فرهنگی در بوشهر اظهار داشت: همانطور که در خیلی از موارد برای اجرای طرح صنعتی موانع فرهنگی در محیط وجود دارد، یک‌سری فرصت‌ها در نیروی انسانی دستگاه‌ها وجود دارد که ما متأثر از پول نفت کمتر از این فرصت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی افزود: بسیاری از کارگرانی که در صنعت هستند همان‌هایی هستند که جبهه را می‌چرخاندند ضمن اینکه علاوه بر نیازهای مادی ظرفیت‌های عظیمی در جامعه کارگری ما هست که می‌شود این ظرفیت‌ها را به حرکت درآورد.

مدیر مؤسسه پیوست‌نگاری افق تصریح کرد: برای کیفیت بخشیدن به کار اما وقتی آنها را در محیط صنعت می‌آوریم از آنها فقط با پول حرف می زنیم مثل اینکه در این فرد چیزی از خدمت به ایران و انقلاب در وجود او نیست و این به واسطه تسلط فرهنگ غرب بر محیط صنعتی ما است و اینها فرصتهایی است که در پیوست فرهنگی باید شناخته شود و به مدیران ما کمک کنیم از این فرصتها استفاده کند.

بنیانیان اضافه کرد: خیلی از مدیران استان بوشهر می‌توانند در اجرای بهتر طرح‌ها به مدیران عسلویه کمک کنند اما گاهی مدیران غافل از کمک مدیران منطقه هستند.

وی بیان کرد: بخش پیوست فرهنگی تنظیم داده و ستاد یک فعالیت سازمان یافته است چون همان‌طور که بحث فرهنگ برای ما مهم است بحث اجرای طرح‌های اقتصادی، سیاسی و قضایی برای ما مهم است.

مدیر مؤسسه پیوست‌نگاری افق اظهار داشت: 2500 سال استبداد در کشور حاکم بوده و همواره پادشاهان زور هر چیزی را اراده می‌کردند با دستور اجرا می‌شد و همین الگوی فرهنگی می‌تواند مدرن شود یعنی با تشکیل مجلس و دادن اراده به مجلس و مجازات کشور را اداره کنیم.

بنیانیان گفت: اینکه ما مجلس راه‌اندازی می‌کنیم و هفته‌ای سه روز قانون وضع می‌شود و هیچ توجهی به اصلاح فرهنگ جامعه نمی‌کند و همه اصلاح رفتارها را می‌خواهد از بیرون افکار افراد انجام دهد به همین دلیل مردم از قانون خسته شده‌اند چون برای هر قانونی یک سازمان اجرایی لازم دارد و انواع سازمان‌های بازرسی هم باید در کنار آنها باشند.

وی بیان کرد: وقتی جمهوری اسلامی داریم بخش اعظمی از اصلاح رفتارها باید با رویکرد فرهنگی انجام شود و ما به شدت از این مسئله غافل هستیم.

مدیر مؤسسه پیوست‌نگاری افق تصریح کرد: به واسطه تفکر استبدادی 2500 ساله بعد از انقلاب هم عمدتا رویکرد ما به طرف ابزارهای رسمی است یا با پول نفت به دنبال تشویق اقتصادی هستیم و یا از طریق ترس از مجازات افراد را کنترل می‌کنیم.

بنیانیان خاطر نشان کرد: تغییرات فرهنگی در هر جامعه آگاهانه و یا ناآگاهانه شکل می‌گیرد مثلا اگر محیطی که با فرزندانمان حرف می‌زنیم خلاف انتظار باشد آن کار فرهنگی نمی‌تواند انجام دهد.

وی گفت: کار فرهنگی آگاهانه که از طریق دستگاه‌های فرهنگی صورت می‌گیرد وقتی جواب می‌دهد که مکملش در همه سازمان‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و انتظامی همراه با آن کار آگاهانه و تاثیرات فرهنگی هم باشد.

مدیر مؤسسه پیوست‌نگاری افق با بیان اینکه فرهنگ‌سازی ناآگاهانه یعنی همان پیامدهای سازمان‌های اقتصادی بدون برنامه اظهار داشت: کارکرد فرهنگ سازمانی ما تخریب روحیه فداکاری و ایثارگری و سلامت نفس نیروی انسانی است و 5 سال است که مقام معظم رهبری رهبری پیام رسمی برای اصلاح فرهنگ سازمانی دادند کداممان عکس‌العمل انجام دادیم، بخشی از آن به پیوست فرهنگی مربوط است.

بنیانیان با انتقاد از استفاده از نمادهای غربی در معماری شهری مسلمانان گفت: در ایران هر کسی کالایی تولید می‌کند سعی می‌کند نامی برای آن انتخاب کند که بخشی ایرانی بخشی غربی باشد تا از این فرهنگی که متداول شده که آن‌ور آبی‌ها خوب هستند استفاده اقتصادی کنند و فرهنگ غرب دارد بازسازی می‌شود به‌رغم همه تلاش‌هایی که امام انجام داد و چه کسی متولی اصلاح این فرهنگ‌ها است مشکل ما مشکل نشناختن است نه مشکل بی‌اعتقادی.

وی یادآور شد: انسان هرجا باشد ذات آن این است که موج فرهنگی ایجاد می‌کند که می‌تواند روشن‌کننده و یا سیاه‌کننده باشد، هیچ فردی در تغییرات فرهنگی جامعه بیطرف نیست این تفکر غلط و سکولار 200 ساله وارد کشور ما شده و خودش را نهادینه کرده که دین را از فرهنگ جدا کرده است.

وی گفت: همه مدیران مسئول فرهنگ هستند، هیچ سازمانی در تغییرات فرهنگی جامعه بی‌طرف نیست و مدیران همه مسئولند.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول