اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه آزاد بروجرد

نشست علمی «غوغای درون» برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست علمی با عنوان غوغای درون با سخنرانی دکتر فرشاد بهاری استاد دانشگاه و متخصص مشاوره خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد.

نشست علمی «غوغای درون» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد، استاد دانشگاه و متخصص مشاوره خانواده در این نشست با اشاره به مفهوم «رابطه» گفت: ما در رابطه «رشد» می‌یابیم، رها می‌شویم، جدا می‌شویم و می‌پیوندیم، تصور انسان «بدون رابطه» اسفبار و محال است.

فرشاد بهاری اظهار داشت: برای ما انسان‌ها هیچ چیز مهم‌تر از رابطه نیست، معنای تک تک افراد در رابطه با دیگران تعریف می‌شود و رابطه‌ها اهمیت هر فرد را تعریف می‌کنند.

بهاری افزود: ما امروز در مورد «چگونگی روابط» حرف خواهیم زد، بزرگان و شعراء نیز مطالب زیادی در خصوص رابطه گفته‌اند، نخستین رابطه ما در روابط مادر و فرزندی شکل می‌گیرد، چرا که عشق حاصل چشیدن مهر است.

وی ادامه داد: عشق در حد اعلای اختیار و آگاهی مختص انسان و هنر اصلی آدمی است و به قول حافظ شیراز عشق هم وصال و هم رهایی است.

بهاری افزود: خلاء و تنهایی در دنیای امروز، با رابطه‌ها پر می‌شود، فکر کرده‌اید چرا سلول انفرادی برای همه افراد زجرآور است؟ سلول انفرادی نشان می‌دهد که انسان در انزوای خودش محدود است.

بهاری گفت: سلامت روانی ما با محبت قابل تضمین است، محرومیت از محبت شخص را در بزرگسالی دچار مشکلات روانی خواهد کرد.

این استاد دانشگاه و متخصص مشاوره خانواده در ادامه گفت: یکی از دلایل بزرگ بحران معنویت در جهان امروز تاریک بودن چراغ‌های رابطه است.

وی در ادامه به انواع عشق، رابطه و تیپ‌های شخصیتی افراد اشاره کرد و در مورد هر یک به تفصیل سخن گفت.

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول