اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان:

بیش از 88 هزار ولادت در سیستان‌وبلوچستان ثبت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان گفت: بر اساس آمارهای موجود در سال گذشته، 88 هزار و 231 ولادت در سیستان‌وبلوچستان ثبت شده است.

بیش از 88 هزار ولادت در سیستان‌وبلوچستان ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی زاهدی‌نیا پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از میزان ولادت‌های ثبت شده در استان، 45 هزار و 190 مورد مربوط به ولادت پسران و 43 هزار و 41 مورد هم مربوط به ولادت دختران است.

وی افزود: 88 درصد ولادت‌ها در مهلت 15 روزه قانونی ثبت شده و 94 درصد ولادت‌ها در طول سال 90 ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: ثبت در مهلت قانونی در سال گذشته 9.3 درصد بوده و در ثبت در طول یک سال 4.5 درصد رشد داشته است.

زاهدی‌نیا با بیان عدم به موقع ثبت وفات در استان گفت: یکی از گرفتاری‌ها در سیستان‌وبلوچستان، عدم ثبت به موقع وقایع وفات بوده که در این راستا در سال گذشته طرحی را به طور آزمایشی با عنوان طرح ثبت فوت‌های معوقه اجرا کردیم که در فاصله سه ماه آزمایشی این طرح، 9 هزار و 800 مورد ثبت فوت معوقه داشتیم.

وی بیان داشت: میزان کل وفات ثبت شده با احتساب فوت‌های معوقه به ازای هر هزار نفر در استان، 10 واقعه فوت ثبت شده که این میزان بالاترین میزان ثبت فوت در کشور به لحاظ تعداد است که دلیل آن ثبت فوت‌های معوقه است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان به ثبت وقایع ازدواج اشاره کرد و گفت: در ثبت ازدواج نیز توفیقات خوبی در این استان داشته‌ایم که به لحاظ تعداد ثبت ازدواج رتبه نخست کشور مربوط به سیستان‌وبلوچستان است و این امر هم به دلیل طرح ثبت ازدواج‌های معوقه بوده که در استان ظرف دو سال و نیم انجام شد.

زاهدی‌نیا تصریح کرد: در اجرای طرح ثبت ازدواج‌های معوقه، قریب به 57 هزار ازدواج در سطح شهرها و روستاهای استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بالاترین میزان نسبت ثبت ازدواج به طلاق مربوط به سیستان‌وبلوچستان است، افزود: بیشترین ازدواج‌ها در گروه سنی مردان بین 20 تا 24 سال ثبت شده و در بین زنان هم بیشترین ازدواج‌ها در گروه سنی 15 تا 19 سال ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: با توجه به هزار و 408 مورد طلاقی که در سال 90 در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده، یک‌هزار و 101 مورد مربوط به مناطق شهری و 307 مورد مربوط به مناطق روستایی است که در مقایسه با سال 89، در ثبت طلاق 19 درصد کاهش داشته‌ایم.

در پایان این نشست، گیشه ارائه خدمات پستی ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان با حضور خبرنگاران سیستان‌وبلوچستان افتتاح شد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول