اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

9 نماینده مجلس نهم در لرستان مشخص شدند

خبرگزاری فارس: پس از دو مرحله برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 9 نماینده لرستان مشخص شدند.

9 نماینده مجلس نهم در لرستان مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، در مجموع استان لرستان دارای 9 کرسی در خانه ملت است که در مرحله اول تکلیف چهار نماینده حوزه‌های انتخابیه خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت، الیگودرز و حوزه سلسله و دلفان و در مرحله دوم نیز چهار نماینده دیگر حوزه‌های انتخابیه خرم‌آباد، بروجرد، پلدختر و حوزه دورود و ازنا راهی خانه ملت شدند.

در مرحله اول انتخابات مجلس نهم ایرج عبدی از حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی با کسب 67 هزار و 562 رای، علاالدین بروجردی از حوزه بروجرد با کسب 41 هزار و 384 رای، الهیار ملکشاهی با کسب 47 هزار و 88 رای به عنوان منتخب مردم کوهدشت، محمدتقی توکلی با کسب 22 هزار و 938 رای به عنوان نماینده الیگودرز و حجت ‌الله خدایی‌ سوری با کسب بیش از 46 هزار رای به عنوان نماینده منتخب مردم حوزه‌های انتخابیه سلسله و دلفان به بهارستان راه یافتند.

در مرحله دوم نیز از حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی ابراهیم آقامحمدی با کسب 89 هزار و 536 رای از مجموع 164 هزار و 892 رای مأخوذه به عنوان نماینده منتخب مردم این حوزه راهی خانه ملت شد.

در حوزه انتخابیه بروجرد نیز بهرام بیرانوند با کسب 53 هزار و 304 رای از مجموع 96 هزار و 941 رای مأخوذه به عنوان نماینده منتخب این حوزه انتخابیه به مجلس نهم شورای اسلامی راه یافت.

همچنین در حوزه انتخابیه دورود و ازنا عباس قائدرحمت با کسب 56 هزار و 732 هزار رای از مجموع 96 هزار و 849 رای مأخوذه به عنوان نماینده این دو شهرستان در این حوزه انتخابیه به خانه ملت راه یافت.

در حوزه انتخابیه پلدختر نیز علی کائیدی با کسب 25 هزار و 900 رای از مجموع 47 هزار و 261 رای مأخوذه راهی خانه ملت شد، که به عنوان نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم و نهم به مردم این دیار خدمت کند.

استان لرستان دارای هفت حوزه اصلی خرم‌آباد، دورود، کوهدشت، دلفان، بروجرد، پلدختر و الیگودرز است که این حوزه‌های اصلی، حوزه‌های فرعی چگنی، سلسله و ازنا را نیز شامل می‌شوند.

بر همین اساس حوزه اصلی خرم‌آباد با حوزه فرعی چگنی دو نماینده، کوهدشت یک نماینده، حوزه اصلی دورود با حوزه فرعی ازنا یک نماینده، بروجرد دو نماینده، پلدختر یک نماینده، حوزه اصلی دلفان با حوزه فرعی سلسله یک نماینده و الیگودرز نیز یک نماینده در خانه ملت دارند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول