اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

آغاز نخستین رپرتوار نمایش استان بوشهر

خبرگزاری فارس: نخستین رپرتوار نمایش استان بوشهر امروز شنبه در محل مجتمع فرهنگی هنری 9 دی آغاز شد.

آغاز نخستین رپرتوار نمایش استان بوشهر

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر گفت: به مناسبت جشن‌های اردیبهشت تئاتر ایران و در آستانه تولد حضرت زهرا(س) نخستین رپرتوار نمایش استان بوشهر از امروز در بوشهر آغاز می‌شود.

محمد مظفری از اجرای چهار نمایش از چهار شهرستان استان در این رپرتوار خبر داد و گفت: نمایش‌های نوف به کارگردانی روح‌الله خدامی از دیلم، پدرم همین نزدیکی‌هاست به کارگردانی فضل‌الله عمرانی از دیر، فقط برای جشنواره به کارگردانی سعید گلچمن از اهرم و نمایش مروا به کارگردانی غلامرضا احمدی از بوشهر به ترتیب از روز شنبه تا سه‌شنبه ساعت 18 در محل پلاتو مجتمع فرهنگی هنری 9 دی بوشهر به روی صحنه می‌روند.

مظفری هدف از برگزاری این رپرتوار را افزایش اجرای عمومی تئاتر در استان ذکر کرد و گفت: برگزاری این رپرتوارها فرصت مناسبی است تا هنرمندانی که فرصت اجرای عمومی کارهایشان را نیافته‌اند به اجرا بپردازند.

وی گفت: مراحل بعدی این رپرتوارها به صورت گسترده‌تری انجام خواهد شد و تعداد اجراهای هر گروه نمایشی نیز بیشتر می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر برگزاری جشن تقدیر از هنرمندان برتر استان را نیز از دیگر برنامه‌های این انجمن در هفته جاری عنوان کرد و گفت: این مراسم با حضور مسئولان و هنرمندان تئاتر استان روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

مظفری با اشاره به تغییرات انجام گرفته در حوزه تئاتر در سطح استان، سال پیش رو را سالی مهم برای تئاتر استان عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی هنرمندان باید در پیشاپیش صف برای اجرایی شدن این شعار همت کنند.

وی افزود: تولید آثار فاخر در حوزه‌های مختلف نمایش از جمله تولید متون و تولید نمایش‌های با کیفیت می‌تواند به توسعه تئاتر کشور کمک شایانی کند.

مظفری با اشاره به نقش حمایتی سازمان‌های فرهنگی و مدیریت کلان استان در حوزه تئاتر گفت: رسیدن به سطح مطلوب در تولید آثار نمایشی بدون حمایت و پشتیبانی مسئولان استان امکان‌پذیر نیست.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های سال جاری انجمن ، برنامه‌ریزی برای افزایش اجراهای عمومی تئاتر در طول سال را از جمله فعالیت‌های این انجمن عنوان کرد.

وی همچنین از اجرای یک برنامه مدون آموزشی در تابستان امسال در سراسر استان خبر داد و گفت: قرار است برای این کار کارشناسان مجرب تئاتر استان و کشور در تابستان امسال به مراکز شهرستان‌ها و شهرهای متقاضی برگزاری این دوره‌ها اعزام شوند.

مظفری گفت: باید تلاش کرد تا تئاتر را به میان مردم برد و برای این کار تئاتر باید تریبون خواسته‌های جامعه و هنرمندان سخنگوی مردم و بیان‌کننده مشکلات و معضلات جامعه باشد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول