اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

یورش نیروهای امنیتی مصر با تانک و زره‌پوش به تظاهرات‌کنندگان وزارت دفاع

خبرگزاری فارس: منابع خبری از درگیری‌ نیروهای امنیتی با تظاهرات‌کنندگان مصری در میدان العباسیه قاهره خبر می‌دهند، بالگردهای ارتش برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان به پرواز درآمده‌اند و برخی منابع از زخمی شدن 59 مصری خبر دادند.

یورش نیروهای امنیتی مصر با تانک و زره‌پوش به تظاهرات‌کنندگان وزارت دفاع

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، درگیری‌هایی که ساعتی پیش بین نیروهای امنیتی مصر با تظاهرات‌کنندگان این کشور در نزدیکی مقر وزارت دفاع این کشور روی داد، همچنان ادامه دارد.

گزارش‌ها تاکید می‌کند که در این در درگیری‌ها تاکنون 59 نفر زخمی شده‌اند و نیروهای امنیتی مصر برای جلوگیری از پیشروی تظاهرات‌کنندگان خشمگین این کشور به سمت وزارت دفاع و متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور و آب استفاده می‌کنند.

تظاهرات‌کنندگان مصری در حالی تا غروب آفتاب به شورای عالی نظامی این کشور فرصت داده‌اند که قدرت را واگذار کند که هم اکنون بالگردهای ارتش نیز برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان و ایجاد رعب و وحشت در آنها در آسمان قاهره به پرواز درآمده‌اند.

در این بین جماعت اسلامی مصر با دادن هشدار نسبت به حوادث العباسیه و برای جلوگیری از ریخته شدن بیش از پیش خون‌ها از هواداران خود خواست از میدان التحریر بازگردند.

"عاصم عبد الماجد"، سخنگوی رسمی جماعت اسلامی مصر در سخنانی با محکوم کردن درگیری نیروهای امنیتی مصر با تظاهرات‌کنندگان این کشور از هواداران این جماعت و تمام تظاهرات‌کنندگان خواست برای جلوگیری از ادامه و گسترش دامنه درگیری‌ها و خونریزی‌ها به میدان التحریر بازگردند.

"نادر البکار"، سخنگوی حزب سلفی "النور" نیز با محکوم کردن درگیری نیروهای امنیتی مصر با تظاهرات‌کنندگان این کشور در گفتگو با الیوم السابع از تمام تظاهرات‌کنندگان حاضر در میدان العباسیه خواست برای جلوگیری از ریخته شدن بیش از پیش خون‌ها به میدان التحریر بازگردند.

وی از طرف‌های مسئول خواست هرچه سریع‌تر به درگیری‌های میدان العباسیه پایان و به نیروهای نظامی این کشور دستور دهند، درگیری با تظاهرات‌کنندگان را متوقف کنند.

همچنین "عبد الرحمن البر"، یکی از اعضای دفتر ارشاد جماعت اخوان المسلمون از نیروها و تشکل‌های حزبی و انقلابی و سیاسی مصری خواست مردم راه به حرکت و حضور در میدان العباسیه دعوت نکنند.

وی با تاکید بر حق مردم مصر در تبیین دیدگاه‌ها و نظرات خویش از آنها خواست به میدان التحریر بازگردند و اعتراض‌های خود را از آنجا دنبال کنند.

جنبش 6 آوریل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای جلوگیری از ریخته شدن بیش از پیش خون‌ها از میدان العباسیه و مقر وزارت دفاع عقب‌نشینی می‌کند.

بنابر گزارش‌ها تظاهرات‌کنندگان مصری برای جلوگیری از ریخته شدن بیش از پیش خون‌ها و گسترش دامنه درگیری‌ها هم اکنون از مقابل وزارت دفاع مصر به سمت میدان العباسیه عقب‌نشینی کرده‌اند، اما نیروهای پلیس نظامی آنها را تحت پیگرد قرار داده و بازداشت می‌‌کنند.

منابع آگاه نظامی در این ارتباط اعلام کردند که شورای عالی نظامی مصر قصد دارد، طی ساعات آینده اطراف مناطق وزارت دفاع مصر حالت فوق العاده و منع رفت و آمد اعلام کند.

هم اکنون گزارش شده که ارتش مصر موفق شده است، با استقرار تانک و زره‌پوش مناطق اطراف وزارت دفاع را از حضور تظاهرات‌کنندگان خالی و کنترل این منطقه را بدست گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول